czerwca 01, 2022

Pierwszego czerwca w naszej głębi.

 Witam i zapraszam jak co tydzień na spacer po naszej okolicy w głębi lasu. Ostatnio pogoda nas nie rozpieszcza, kropi, pada, leje, czasem zaświeci słonko i tak w kołko. Ciężko się dostosować do tej zmiennej pogody. Jednak mam nadzieję, że niedługo się to ustabilizuje i można będzie w końcu wykonać  prace, które  od paru tygodni aż się proszą, żeby w końcu je zrealizować.... Dzisiaj zrobiliśmy sobie dzień dziecka... O tak, takich beztroskich dni życzę Wam jak najwięcej. U mnie niestety bez tego się nie obyło... Taki dzień... Ale jak to się mówi, na spokojnie, co nas ma spotkać, to nas nie ominie. Nie wiemy co nam los zgotował, ale zawsze możemy zmienić bieg. Pomyślności nie tylko na dzisiejszy dzionek i Udanej zabawy w ogrodzie...

Zmiany, zmiany... Wchodzimy pomalutku w okres kwitnienia róż, krzewuszek, tawuł, dereni, pęcherznic, i wielu, wielu krzewów czy bylin... Na lilie jeszcze musimy troszkę poczekać a z kwitnącymi kalinami  pożegnać do następnego roku. Cóż taka kolej w ogrodzie... Ale swoje 5 minut kaliny w ogrodach nadal mają,choć ciut ciut już się osypują... Ale to ciut.

Zapraszam obiecany spacer.





Lilie w pączkach 

Ostróżki

Ziółka



Ognik


Dzwonek



Bobik

W szklarni... 

Groszek


MÓJ skalniak, za niedługo zrobi się tu kolorowo. 



Najważniejsze, to pierwsze owoce jagody kamczackiej... Kwaśne, słodkie, nijakie... Ale zajadamy. 


Kolkwicja 

Żurawki pomału pomału startują 

Moja kochana królowa majowo czerwcowa. 

Dereń, znaczy dwa derenie 

Również dereń

A tu czyżby hortensją kosmata w tym roku miała mnie wynagrodzić??? Toż to już 3 rok będzie tak... Ulala

A jakie ma cudaśnie miękkie liście. 

Zdobią również liście języczki 

I liście kokorniaku... A jego grzybki już przekwitają ale wciąż wiszą... 

Oczywiście winobluszcz już pięknie oplótł okno warsztatowe hihi. 

I niedługo zakwitną peruki na krzewie. Niestety jedną gałąź mocno zmroziło... Obcięłam... 

Jak widać, dzieje się dzieje... Tylko wciąż pomalutku... Mam nadzieję, że szybko przyjdą ciepłe dni a zwłaszcza noce i w końcu warzywniak ruszy z kopytka. Bo jak narazie to.... Wyczekuje wręcz, i już nie wiem czy siać drugi raz dynie kabaczki czy wciąż czekać i wstrzymywać się z sianiem buraków.... Narazie świętujmy. Dzisiaj dzień dziecka.... Święto każdego z nas, bo wszak wszyscy jesteśmy dziećmi. Lody, spacer, wycieczki, gry, zabawy, a nawet wpis na bloga... Bo robie to z ogromną przyjemnością.... Korzystajmy i to nie tylko dzisiaj, a starajmy się korzystać, umilać czas każdego dnia. Mam nadzieję, że spacer, choć krótki się podobał. Zobaczymy jak to będzie za tydzień 🤔myślę że ogrody nas zaskoczą. Ja przyszykowałam jakiś czas temu gnojówke z drożdży i pokrzyw... Niedawno podlewałam rośliny, odrobina deszczu, a nawet nadmiar sprawi, że się zadzieje... I nawet pokonamy mszyce.... A rośliny się wzmocnią i będą rosły jak szalone. To widać gołym okiem. 

Do następnego napisania, pozdrawiam cieplutko. Pa

21 komentarzy:

  1. Ta pogoda każdemu doskwiera, bo co za dużo to nie zdrowo, niestety przynajmniej u mnie prognozy nie są optymistyczne i trzeba korzystać z każdego promienia słońca wystającego zza chmur :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja... Zgadzam się... Też tak manewruje w między deszczami... Hihi. Narazie się jakoś udaje. I mam nadzieję, bo tv nie oglądam... Wyczuwam ciepełko nosem... No w końcu musi przyjść pogodna wiosenka. Pozdrowionka.

      Usuń
  2. Z jednej strony nam żal, że niektóre rośliny przekwitają i musimy na nie czekać kolejny rok, ale z drugiej strony myślę, że to dobrze, że tak się dzieje. Dzięki temu mamy w ogrodzie taką różnorodność i ciągle coś się dzieje :) Byłoby trochę nudno, gdyby kwitło cały rok to samo, prawda? :) Pięknie u Ciebie Agatko, wszystko rośnie cudownie i widać, że tym Twoim roślinkom służy ta Twoja głębia lasu i czują się tam wyśmienicie :) I widać też Twoją miłość do tych zieloności :) Uściski...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj kochana. Masz rację, jakby to wyglądało, przez cały rok jedne kwiaty🤔🤔🤔byłoby nudno... Szkoda ze nie można wybierać hihi które mogłyby kwitnąć cały czas... Ale cóż. Masz rację, ta bioróżnorodność w naszych ogrodach sprawia, że ogród co chwila wygląda inaczej, coś się w nim dzieje, i to jest wspaniałe. Marzyłam o takim ogrodzie, w którym coś się dzieje praktycznie przez cały rok. To jest zachwycające, coś pięknego, i nie do podrobienia, bo natura potrafi 😉😉😉pozdrowionka, i dziękuję że wpadłaś 😊😊😊

      Usuń
  3. Masz piękny różnorodny ogród. Kalina buldeneż rządzi.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Celinko, że mnie odwiedzasz, wspierasz dobrym słowem. To od Ciebie się pierwszej dowiedziałam jak mówi się też na Kalinę... A w życiu bym nie wiedziała. Ppzdrowionka.

      Usuń
  4. Przepiękne kwiatowe obrazki :)) Ależ będzie bujne kwitnienie róży, cała masa pąków. Kalina też niesamowicie obsypana kwiatami, cudeńko prawdziwe :))
    Ja jestem szczęśliwa z deszczu, u nas rejony, gdzie naprawdę rzadko pada, bardzo często jest susza, a dodatkowo piachy, więc każda wilgoć szybko przelatuje. Teraz wreszcie ładnie podlało, chociaż, tak naprawdę, tego deszczu wcale nie było tak dużo.
    Pozdrawiam najserdeczniej Agatko :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aguś. Cieszę się, że wpadłaś z wizytą... Kochana cieszę się, że u Ciebie podlalo. Deszcz potrzebny, każda kropla się liczy, nawet krótki deszczyk a jaka radość dla roślin. Ogród potrzebuje wody, my potrzebujemy oddechu. Zapowiadają upaly i już u nas dzisiaj nieźle przygrzało. Myślę, że natura wie co robi a a ogród w razie suszy dostaną naszej pomocy, beczki napełnione, będziemy Oj my już tego do pilnujemy. Buziaki i pozdrawiam.

      Usuń
  5. Agatko!
    Niezmiennie jestem oczarowana Twoim ogrodem. Jest nie tylko bardzo piękny ale różnorodny pod względem roślinnym.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Luciu. Cieszę się że Ci się u mnie podoba. Zgadzam się, jest jest ta różnorodność. Kocham kwiaty, i szczerze przyznam po latach sadzenia, z kolejnymi roślinami mam już problem gdzie je upchnąć. Po prostu biegam po ogrodzie i szukam miejsca a moi się śmieją. Ta na kupowała a teraz nie wie gdzie posadzić. Hihi. Lubię lubię jak jest kolorowo na okrągło. Szkoda ze zimą nnic mi nie kwitnie, wtedy to już wogole by było wspaniale. Hihi. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Trudna to wiosna, zaczęła się późno a potem susza. Mimo wszystko jest pięknie, przy tak dużej ilości roślin zawsze coś zachwyca. To był bardzo miły spacer Agatko. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda Ewo... Masz rację... Oby czerwiec dopisał i lato było wspaniale pod każdym względem i dla każdego ooo. Bo nie każdy lubi upały, i nie każdy lubi długotrwałe deszcze. Pozdrowionka.

      Usuń
  7. Bardzo miły wirtualny spacer :) My też wybieramy się na wycieczki i rozglądamy się za ciekawymi roślinami :) Przepiękny ogród!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, dziękuję z a odwiedzinki. O tak buszowanie z a owymi roślinkami to mega frajda. Lubię nowości, a jeszcze bardziej jak się zaklimatyzuja w naszej głębi i sobie rosną rosną a ja co rok podziwiałam. Życzę przyjemności i zapraszam ponownie

      Usuń
  8. Po raz kolejny zachwycam się Twoim ogrodem niczym dziecko. No, ale każdy z nas ma w głębi siebie ukryty dziecięcy pierwiastek bez względu na wiek. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to prawda moja droga... W końcu wszyscy jesteśmy dziećmi... I nie uwierzysz.. Albo uwierzysz... Czasami trzeba się zresetować, zajechać na przystanek Stop... W moim przypadku tak się dzieje, wył... Telefon i śmigamy gdziekolwiek, a ostatnio u nas hulajnogi. Kiedy jeżdżę czuje się wolna oooo jest super. Ludzie patrzą, ale mam to w nosie. Lete dalej i tak lubimy właśnie... Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Ogród marzenie, zaczerpnę garść inspiracji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę. Proszę, częstują się. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Chyba muszę jeszcze sprawić sobie kalinę, nie widziałam wcześniej co to za krzew, a wygląda obłednie :) piękny ten Twój ogród

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, kalina jest piękna i w dodatku mało wymagająca. Radzi sobie nawet z mszycą. Polecam... Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Nie mogłem uwierzyć, że kiedykolwiek połączę się z moim byłym kochankiem, byłem tak przerażony, stojąc samotnie bez ciała, które mogłoby stać przy mnie i być ze mną, ale miałem takie szczęście, że pewnego dnia spotkałem tego czarodzieja potężnego doktora Ediomo, po tym, jak powiedziałam mu o mojej sytuacji, zrobił wszystko, co możliwe, aby mój chłopak wrócił do mnie, właściwie po tym, jak zrobił magię, mój były chłopak wrócił do mnie mniej niż 48 godzin, mój były chłopak wrócił błagając mnie, że nigdy nie będzie zostaw mnie ponownie, 3 miesiące później zaręczyliśmy się i pobraliśmy, jeśli ty też masz taką samą sytuację. Jest bardzo potężny w swoich sprawach;
    * kocham magię
    * jeśli chcesz odzyskać swojego ex
    * Zatrzymaj rozwód
    *przełam obsesje
    * leczy udary i wszelkie choroby
    * zaklęcie ochronne
    *niepłodność i problemy z ciążą
    Skontaktuj się z dr Ediomo na jego e-mail: drediomo77@gmail.com
    bardzo dziękuję za przyniesienie mojego byłego kochanka z powrotem do mnie jego e-mail: drediomo77@gmail.com lub zadzwoń/whatsapp: +2349132180420
    +2348155926512

    OdpowiedzUsuń