lipca 15, 2024

Lipiec, miesiącem kwitnących lili i zmian.

 Dzień dobry poniedziałek. Od rana mamy piękną pogodę, jest ciepło i święci piękne słońce. Niech to będzie dobry dzień. 

W planach mam zmiany na rabatach, dwoma słowami - więcej traw☺️ 

Pomysł siedział mi w głowie od zeszłego roku. Oj długo wytrzymałam. Trafiłam na Roberta, który jest pasjonatem traw i stworzył u siebie przepiękny ogród trawiasty. Podglądałam jego ogród już pewien czas, w końcu odezwałam się do niego i czekam w kolejce na lutarioripariusa. ☺️☺️☺️ Chyba największa trawa w Polsce i czy przypadkiem nie na świecie ?

Dobra do tematu zmian wrócimy za jakiś czas. Roślinki już zamówione , teraz trzeba zrobić porządek. Mam do usunięcia cegły, które robiły za obrzeża rabat, hmmm , dwa razy w roku czyszczone i dwa razy je było widać , bo zwyczajnie trawa je opanowała 🫣😂 Z pomocą przyjdą mi dzieci , i razem ogarniemy ten problem, rabaty ciut, ciut powiększymy , żeby mężu miał mniej do koszenia. 10 traw to jednak muszę trochę tych metrów skubnąć. A to co skubniemy , czemu by nie miał powstać kolejny skalniak .Prawda ? I znowu kochani wracam do zdania. Nie wyrzucaj , wykorzystaj. 

I oto wspomniane rabaty do przeróbki 😁💪




Jak już jesteśmy tutaj to parę fotek.







Teraz zabiorę Was do ogródka warzywnego. Jak na lipiec super. Dzisiaj zbiory ogórków z wanny, dosiałam ogórków, fasolki i szpinaku. Rzodkiewkę posiałam w drewnianej skrzynce po owocach. 😁 Rozkwitają dopiero dalie kaktusowe. Tak jakby u nas w lesie idzie wszystko swoim rytmem. Hortensjom i daliom się nie śpieszy.















Super ścianę stworzyła kolczurka klapowata, która rokrocznie się tutaj wysiewa. Nawet i dynia się tutaj dostała.


A na rabatach królują lilie w różnych odmianach, rozkwitają hortensje i trawy zdobią nawet bez kwiatów. Zebrałam cały koper na ogórki.







Wspomniana dynia olbrzymia , za kolczurką.






Na te pannę czekam. 

Te hortensje posadziłam rok temu .maleńka z wyprzedaży. Phantom




Niektóre hortensje poszły w zielone. Kwiatów nie będzie. To co w kwietniu zmarzło obcięłam , być może jeszcze zakwitną. Zobaczymy.

Powojnik bardzo stara odmiana, kwitnie na biało.









Takich dzisiaj większych kadr chciałam Wam pokazać. Z roku na rok wygląda inaczej. Super się wszystko rozrasta, aż miło. Deszcze dopisują , lecz te wiatry i burze już niepotrzebne.  To co się dzieje to nieprawdopodobne sytuacje. Współczuję strat i trzymam kciuki , by było już tylko dobrze. To by było na tyle. Trzymajcie się ciepło, dbajcie o siebie ...a ja idę łapać za szpadel, póki jeszcze tak nie praży  ☺️

 Do usłyszenia. Agata 

22 komentarze:

  1. Ogromną bujność masz w ogrodzie, lilie są zachwycające i masz ich ogromną liczbę.
    Przemarzłe hortensje prawdopodobnie odbiją. Już sobie wyobrażam te piękne trawy w towarzystwie jeżówek czy werbeny patagońskiej
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Celinko. Lilie to mój konik a trawy na jesień ...tego widoku mi brakowało. Jeżówki są w planach ☺️☺️☺️ pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki.

      Usuń
  2. Lilie, hortensje i trawy... Piękne widoki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie na bogato i na rabatach kwiatowych i w warzywniaku. Dojrzałam kiście winogron. U nas niestety przez ten mróz nie ma owoców. Trawy bardzo lubię i mam kilka, ale kolekcji już nie powiększę. Ty jesteś młoda więc nie ma problemu. Będzie pięknie. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj kochana, cześć winogron u nas też zmarzło...a trawami jestem zachwycona, ile będę mogła zrobię, na szczęście mam pomocników, młoda ale niestety , kręgosłup nie zdrowy 🙃 trzeba uważać. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ładnie Ci zarosło, pewnie czujesz się tam dobrze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Roślinie wszystko w oczach, z roku na rok coraz piekniej. Oczywiście , że czuje się tu dobrze, tu jest mój dom, moja rodzina, moje szczęście. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Jak zwykle piękne zdjęcia piękne go ogrodu. Trzymam kciuki za powodzenie zmian w temacie traw.
    Wszystkie kwiaty piękne, aż oczy odpoczywają. I te baldachimy kopru piękne!
    Też mam nadzieję że mniej niszczycielska będzie ta pogoda.
    Serdecznie pozdrawiam 😘

    ODPOWIEDZUSUŃ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana. Oby już pogoda byla łaskawsza.pozdrawiam.

      Usuń
  6. Jaki piękny ogród! Jest w nim wszystko co lubię. Miejsce wypoczynkowe, warzywnik, kwiaty. Twoje winogrona takie dorodne, moje dopiero posadzone i jeszcze malutkie. Serdecznie pozdrawiam, dobrego tygodnia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję za.odwiedzinki. ogród wymaga czasu, cierpliwości. Nie od razu będzie tak jak byśmy chcieli, no chyba , że wydamy fortunę by mieć tak jak na filmach pokazują.😁😁😁 Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Masz piekny ogrod, wyobrazam sobie ile masz z tym pracy. Twoje lilie naprawde zachwycaja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tak pracy jest w ogrodzie , ten kto ma ogród wie. niektórzy tego nie rozumieją, myślą , że wszystko samo się robi. Czas na relax i przyjemności też musi być. Więc pożyteczne też musi być. Dziękuję. Lilie tak robią szał. Teraz ich czas.

      Usuń
  8. Piękne kwiatowe okazy :)
    No i truskawki wyglądają smacznie
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Lilie zachwycają, tyle kolorów i barw.
    Trawy w ogrodzie też lubię, lecz praca przy nich to już nie dla mnie.
    Życzę Ci, żeby udało Ci się stworzyć tę swoją nową rabatę taką, jak Ci się marzy.
    Z trawami, jeżówkami i innymu ogrodowymi cudami.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rabaty Iwonko. Rabaty, aż trzy... Z czasem coś czuję że nawet i dwie większe przekształca się w jedną L. Hihi. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Agato! Ja dziś cały dzień w ogrodzie.
    Jeśli masz ochotę. Czasem piszę o ogrodach na moim drugim blogu:
    http://okruchy-i-ziarenka.blogspot.com
    Serdecznie pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie. Chętnie zajrzę. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Przyjemność po mojej stronie. :)) Cudne dalie, lilie, hortensje. Masz dobrą rękę.

      Usuń