czerwca 03, 2024

Witaj czerwiec !!!

 Witam w czerwcu , w równie pięknym, kolorowym miesiącu w ogrodzie. Tyle się dzieje, że nie sposób wszystkiego opisać. 

Rośliny które zmarzły przy kwietniowych przymrozkach, pięknie odbijają, regenerują się, kwitną nie tak obficie , a nawet wypuszczają pączki. U jakiej to zjawisko rośliny wystąpiło ? To zdradzę na końcu. I zapewnie jeśli masz tę roślinę u siebie, pójdziesz i sprawdzisz czy Twoja ma też pączki...niesamowite. Natura ma potężną moc.

Tymczasem kochani zapraszam na spokojny spacer, nie pada, słońce nie świeci , dla nas w sam raz, nie jest ani gorąco ani zimno . Wszyscy odetchniemy choć troszkę przed kolejną falą upałów. I mam nadzieję , już nie takimi ulewnymi deszczami, burzami, piorunami jakie ostatnio nasze okolice nawiedzały.













Zaczęłam od róż , bo to teraz one grają  główne skrzypce , zaraz koło nich kocimiętki, szałwie , przywrotniki i żurawki...Ten rok jakiś zakręcony , ale miejmy nadzieję, że matka natura wie co robi. A myślę , że wie.










I nie tylko one...

Jaśminowiec

Ostróżki

Trawy idą w siłę



Pęcherznica

Pęcherznica

Są już kwiaty głowaczka.

Łubiny

Kwitnąca rukola

Dzwonek

Maki 

Dojrzewają już owoce świdośliwy.


Katalpa w zieloności

Przetacznik

Amfora

Krzewuszka


Hortensja ogrodowa

Już zawiązują pąki hortensje bukietowe.

Już hortensje Anabelle w pąkach


Spartyna grzebieniasta 

Lawendy już też ruszyły



Pąki na sumakach

Kokorniak cały w niesamowitych liściach 



I na koniec o wspomnianej już przeze mnie roślinie, która mimo , że zmarzła w kwietniowe przymrozki, zmarzła totalnie, nawet jej zeszłoroczne pąki zmarzły. Wyglądała strasznie , najstraszniej. Mowa o hortensji kosmatej, omszonej. Na wszystkich forach ogrodniczych, blogach temat był tylko o niej. Opłakiwaliśmy straty. A tu proszę , niespodzianka. Cała, moja hortensja jest w takich oto paczkach. Pytanie tylko czy te pąki rozwiną się w tym roku , czy to są pąki na przyszły rok ?Poczekamy, zobaczymy. 



To by było na tyle. Cieszmy się pogodą, korzystajmy z uroków natury. Praca, pracą nie zająć jak to mówię. Teraz już na spokojnie .Trzymajcie się i do następnego. Pozdrawiam Agata.

24 komentarze:

  1. Rzeczywiście u Ciebie świat roślin w pełnym rozkwicie. Wiele tego. Wszystkie rośliny dorodne. U nas znacznie mniej kolorów i roślinki nie są tak okazałe. Ale to są efekty kiepskiej ziemi i suszy, bo ja daję z siebie wszystko i dbam o nie. Pozdrawiam serdecznie 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj kochana. Dużo się dzieje. U nas ziemia też nie najlepsza. Wzbogacamy czym się da. Pisałam też o tym wcześniej. Dbaj , dbaj. Na pewno się odwdzięcza. Pozdrowionka.

      Usuń
  2. Cóż za bogactwo roślin. Przepięknie i kolorowo. U mnie róże dopiero w pączkach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewuś. W tym roku co niektóre rośliny oszalały. Taki mamy czas. Niektóre idą zgodnie z rytmem. Mam nadzieję , że do jesieni choć pociesze oczy. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Agato, przepiękna kolekcja róż - tyle odmian i kolorów, zdrowo i obficie kwitnących. Wspaniale zdobią czerwcowy ogród! Trudno wymieniać pozostałe rośliny, bo sporo kwietnego bogactwa u Ciebie. Prezentują się wspaniale :-))
    Pozdrawiam ciepło!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Staram się by roślinom było u nas dobrze...są jakieś paskudztwa ale po co to poruszać. Przyjdzie jeszcze czas. pozdrawiam

      Usuń
  4. Masz rację, że natura sama decyduje, co nam wyrośnie a co nie. U Ciebie na szczęście nawet hortensja się odradza, super.
    Zainteresowała mnie ciekawa roślinka amfora nie spotkałam się z nią do tej pory.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieje się kochana ,oj dzieje.
      Amforę, indygowca poszukaj pod tą nazwą...rosną ponoć dziko ale nie spotkałam. Rośnie jako krzew, jest mało wymagająca i miododajna..polecam .pozdrowionka.

      Usuń
  5. Przepiękny spacer. Dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobał.Do zobaczenia na kolejnym.pozdrawiam.

      Usuń
  6. Powiem Ci, że czerwiec uwielbiam! Te dłuuugie dni, ciepełko i wreszcie wakacje, na które wszyscy czekamy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Na wakacje też już czekamy .ostatnie dni, ostatnie dopięcia i lecimy ...luzik w końcu .

      Usuń
  7. Jak pięknie u ciebie wszystko kwitnie :D
    Miłego dnia! :)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale kolekcja róż. U mnie ani jednej ale jakoś nie przepadam za nimi. Wiem, dziwna jestem ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie prawda. Każdy lubi to co lubi.szanuje. Ja osobiście róż nie uwielbiam. Kocham lilie, dalie i hortensje. Taka moja trójka. A róże dobrze jest mieć w ogrodzie...bukiety, do szkoły czy do przedszkola...ratują mnie nie powiem...bo po co przepłacać.pozdrawiam

      Usuń
  9. Agatko!
    Przecudnie wygląda Twój ogród. Wszystko w pełnym, zachwycającym rozkwicie. Wspaniała kolekcja róż zdobi Twój ogród.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana za tyle cudnych słów. Jak zawsze mnie wspieracie. Dziękuję.pozdrawiam.

      Usuń
  10. Witaj Kochana 💜
    Jak dobrze przeczytać że rośliny się odradzają. I hortensja jaka dzielna.
    Róże masz przepiękne! Wzrost napatrzeć się nie mogę. Z przyjemnością pospacerowałam po Twoim ogrodzie 🤩
    Serdecznie pozdrawiam i ściskam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. Trzymam kciuki za hortensje ..zapraszam na kolejny spacer. pozdrawiam.

      Usuń
  11. Tylko usiąść i podziwiać:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Same cudowności:)
    Mogłabym się zachwycać godzinami i rozpisywać o każdej roślince na całe stronice bo one na to zasługują ale jednym słowem....piękny ogród!
    Wiem, że to efekt Waszej pracy i troski ale jak to mówią: jak dbasz, tak masz. I to widać!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Coś prawdy w tym jednak jest ...pozdrowionka

      Usuń