czerwca 10, 2024

Czerwcowe migawki z ogrodu w lesie.

 Witam w poniedziałek.

Zapraszam na spacer...

Dla wytrwałych na koniec ciekawostka 🥰

Kwiat hortensji ogrodowej, którą przesadziłam do wielkich wiader.


Ostróżka 

Hortensja anabell

Róża na pniu od męża. Różowa wygrała , czerwono-białej nie ma...i dobrze, ciężki kolor.

Lawendy

Kokorniak. Już czas na drabinę 🙃

Rzędy żurawek, jak w wojsku.

Szałwie mam w 3 miejscach.

Pięciornik

O taki w trawie.

Przetacznik.

Miskant idzie w zielone. Coraz wyższy i wyższy.

Przetacznik

Goździki z nasion.

Jedna jabłoń pięknie obrodziła , kwitła po przymrozkach 

Krzewuszka.

Łubin.

Jeszcze booby James kwitnie...pod nią dzikość i już pięknie się wspinają powojniki, które będą kwitły później.

Trytoma...trochę egzotyki w kilku miejscach musi być.

I tutaj też.🥰


Liliowce nie lilie.

A tu nie wiem czy fotografowałam Czarka czy trawę grzebieniastą...spartynę

Mix różyczek.

Uwielbiam...chyba na tej rabacie poczynię zmiany, bo polubiłam się z przywrotnikiem...

Warzywniak i trochę słodkości, które czekają...groszek, bób , porzeczka.

Hosty, Funkie bardzo lubię...za te liście, za tę dekoracyjność....i nawet w słońcu dają sobie radę.

A na koniec ta ciekawostka...

Jak wiecie, lubię eksperymentować. Jak nie są to warzywa, owoce czy kwiaty, to ostatnimi czasy są to też przedmioty, zużyte, do wyrzucenia. U mnie dostają drugie życie. Są i wanny, jest i bęben od pralki a teraz dzieci się śmiały , że do foliaka na taczce wiozę wnętrze piekarnika...co w nim zasiałam ??? Ogórki 🥰

W wannie rosną ogórki do kiszenia, i rzodkiewka, zdecydowanie lepiej niż w gruncie,- w bębnie kanapkowe a w piekarniku mix ogórków i wcisnęłam tam trochę nasion maciejki...


Jak co roku mnie takie rozwiązania nie zawiodły , wręcz przeciwnie. Wszystko rośnie jak na drożdżach , żadne naturalne nawozy, jakimi podlewam nie uciekają w ziemię, co roku dorzucam "ogrodowe śmieci" które w tych przedmiotach się materializują w najlepszą ziemię do warzyw. Mam przede wszystkim kontrolę i....warzywa bez robaka 🥰

Dla mnie fajnie rozwiązanie...Można się pośmiać a potem podziwiać jakie plony wyrastają oooj o tym w następnych wpisach.

Dobrego tygodnia. Pozdrawiam Agata🙋

Ps. Na koniec.

Poleciłam już osobom, którym nie idzie uprawa borówki amerykańskiej -świdośliwę.

Można prowadzić jako krzew lub drzewo. Nie jest wymagające , daje sobie świetnie radę samo. Mimo, że kwitnie wcześnie bo już w kwietniu, oberwie mrozikiem to i tak wspaniale owocuje...u nas sezon - jem , aż zrobi mnie się słodko już się zaczął...

Z tego co wiem, rzadko są uprawiane u nas , a mają więcej witamin niż borówka.

Dlaczego o tym się nie mówi ???



Niech każdy sam odpowie sobie na to pytanie.

Cudowności życzę. Do usłyszenia.



15 komentarzy:

  1. Super wszystko u Ciebie rośnie Agatko, a pomysły na recykling zupełnie mnie zaskoczyły. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zaskakiwać to ja lubię. 😉 Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Agatko jak pięknie i zielono i kolorowo u Ciebie!
    Patent z wykorzystaniem rzeczy, które wylądowałby na śmietniku jest super! Jesteś bardzo kreatywna! Tak trzymać Kochana!
    Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję , dziękuję. Pozdrawiam gorąco

      Usuń
  3. Piękny ogród. Pomysł na recykling: super. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już szłam spać, ale jeszcze się skusiłam na spacer po twoim pięknym ogrodzie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Mam nadzieję, że spacer się podobał. Pozdrawiam cieplutko i do usłyszenia następnym razem.

      Usuń
  5. Jak pięknie zielono i kolorowo <3. Cudowne zdjęcia. A pomysł na wykorzystanie starego sprzętu genialny :D. Ogórki z piekarnika, ale nadal surowe :D. Zainteresowała mnie ta świdośliwa, chętnie bym spróbowała owoców, borówki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. I polecam, świdośliwa mega dobre owoce. Pozdrowionka.

      Usuń
  6. Piękne kwiaty Agatko. A do świdośliwy mnie przekonałaś- kupię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale u Ciebie pięknie! Ogród i las to połączenie idealne :) Bardzo podoba mi się recykling, który u siebie promujesz. Nie wyrzucaj - wykorzystaj! :)

    OdpowiedzUsuń