maja 22, 2023

Maj. Cz. II

 Dzień dobry w poniedziałek... Od rana pięknie, cieplutko, słonecznie. Ptaki i żaby dają koncert. Kocham maj za takie właśnie odgłosy, z drzew, z wody, z lasu... Dookoła zieleń, dużo zieleni, jakiej nigdzie indziej nie znajdziesz, bo tylko  w przyrodzie ujrzysz najparwdziwsze barwy.

Rozkręcają się moje ukochane krzewy, krzewy kalin... Uwielbiam kiedy kwitną, a ich apogeum jeszcze przede mną, bo tak trudno ocenić czy to już... Zachwycam się nimi rok rocznie... Jak i dookoła tym co teraz się dzieje. Zapraszam na spacer.

Kalina

Wiaty Krzewuszki cudownej. 

Tak zwane śpioszki. W dzień kwiaty się otwierają, na noc zamykają. Nie wiem jakim sposobem mam ich sporo na innych rabatach... Śliczne są ale nadmiar szkodzi. 

Kwitną Bzy 





Jeszcze magnolia cieszy oko

Nawet kwitną już maki. 

Lubie orliki. Niestety tylko jedna odmiana mnie lubi i kwitnie w różnych zakątkach ogrodu. 

Jeszcze kwitnie dzwonek

Rozkwitają czosnku ozdobne... 

Na kokorniaku czyli pięknym pnączu o wielkich sercowatych liściach ukazały się pierwsze grzybki, czyli kwiaty. 

Cudownie kwitnie serduszka okazała

Lubie też liście... Ozdobne. Tutaj u języczki np.liscie większe od dłoni i to podwójnie. 

Jako ostatnia z bylin z ziemi wyłoniła się tarczownica. Liście ma olbrzymie...niczym guniera z tropikalnych lasów, na którą pozwolić sobie nie mogę... 

Kwitną floksiki niczym poduchy 

Funkie inaczej hosty... 

Moja młoda obiela... Bieli się. Śliczna jest. 

Tamaryszek się rozkręca a w tle już dosyć długo kwitnący złotlin. 

 

W warzywniaku zielono i nawet już kwitnąco, bo wcześniej wysiane ogórki szklarniowe na parapecie w domu już kwitną, kwitną też  truskawki, co jest oczywiste o tej porze, borówki amerykańskie, jagody kamczackie, agrest, porzeczki już mają  owoce. Z głowy wyleciało zrobić zdjęcia bobu i groszku. Te rosną jak na drożdżach.. Niestety chwasty też... Taki urok. 





Kwiaty borówki amerykańskiej. 



W wielu miejscach w warzywniaku wysiał się słonecznik. Nie wiem czy jadalny czy ozdobny... Jest wszędzie. I w tym roku zostawiam tak jak wyszedł, takie samosiejki rosną najlepiej... I najlepiej udekorują. 

A ja udekorowałam ostatnio takie stare koło po trampolinie... Metalowe się zostało... Była trampolina, później łóżko z baldachimem, została się taka obręcz... I te obręcz sobie udekorowałam... Bo zbliżają się urodzinki córci...na tle zieleni wygląda ślicznie. Obręcz obrobiłam kolorową bibułą i wstążeczkami, zawiesiłam łańcuszek ptaków, serc i białych dekoracji, na koniec balony, dużo balonów i myślę będzie ich jeszcze więcej, o tym jeszcze wspomnę w kolejnym wpisie. 



Życzę pięknego dnia i do usłyszenia. 🙋‍♀️ Agata. 

Ostatnia ciekawa roślinka to brunera... Zastępuje mi nizapomniajki, które nie chcą u nas rosnąć a co dopiero kwitnąć... Za to brunerka tak... Więc warto szukać takich zamienników... 

21 komentarzy:

  1. Pięknie i kolorowo u Ciebie. Pozdrawiam cieplutko 🌷🌷 o

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że maj tak szybko mija, jest najpiękniejszym miesiącem pełnym barw i zapachów. To też czas lilaków, najcudowniej pachnących. Pięknie kwitnie Twoja kalina, jej białe, puchate kule są prawdziwą ozdobą ogrodu. Super u Ciebie kolorowo, u mnie śniedki też się rozsiewają, znajduję je w różnych miejscach :) Cudownie kwitnie biała serduszka, moja jeszcze malutka, zakupiona w zeszłym roku, ma niewiele tych kwiatków :) A czy na zdjęciu, które podpisałaś, że kwitnie dzwonek, nie jest przypadkiem floks szydlasty? Serdeczności, Agatko przesyłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się Iwonka z Tobą, maj zdecydowanie za szybko praktycznie zleciał... Tyle się dzieje, że czasami zapominam obfocic, pokazać a potem już za późno... Krzewuszek i w tym roku kwitną równie wspaniałe, moja ponad 2,5 metrów ciut podmqrzła ale kwitnie. Z tym dzwonkiem to też obstawiam floksik i floksikiem niech zostanie. Buziaki.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy i barwny spacer. Maj jest cudem natury! Wspaniałe rośliny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, maj to najpiękniejszy miesiąc. Dziękuję za odwiedzinki. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Zdecydowanie mój ulubiony miesiąc! Ubolewam tylko, że kwiaty tak szybko przemijają. Bzy mogłyby kwitnąć całe lato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dopiero Bzy się rozkrecają... Będzie przedłużenie maja... Fajnie by było. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki.

      Usuń
  5. Agatko!
    Jakże pięknie i kolorowo jest w Twoim ogrodzie. Dziękuję za relaksujący spacer i możliwość podziwiania wspaniałych roślin.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spacer Ci się podobał. Kochana jesteś. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Moja brunerka też kwitnie. Pięknie u Ciebie, u nas wszystko dużo wcześniej. Mam dwa duże krzewy kaliny, ten pod lasem zawsze zdrowy, a ten w ogródku zawsze zaatakowany przez czarne mszyce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu. U mnie z kalinami jest dokładnie to samo, te pod lasem czyste, a te z przodu złapała mszyca i to bardzo mocno... Zauważyłam, że z roku na rok coraz bardziej mszyca atakuje, nawet te rośliny, których nie lubi. Dziękuję za odwiedzinki. Pozdrowionka.

      Usuń
  7. Wszystko budzi się do życia. U mnie maj nie jest ładny. Ciągle zawirowania pogody.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedzinki. Jeszcze się ustanilizuje. zobaczysz... U nas jak narazie też z pogodą różnie... Ostatnie dwa dni zimno i padało a dzisiaj skwat... Nie nadąża ale cieszy i deszcz i słonko a to jest naprzemian potrzebne. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Pięknie u Ciebie:)
    Roślinek całe mnóstwo i co jedna to piękniejsza.
    A że to pora kwitnienia, to jest się czym cieszyć i zachwycać.
    Pomysł na wykorzystanie obręczy po trampolinie świetny!
    Będę częściej zaglądać do Ciebie bo kocham ogrody a że każdy urządza je po swojemu to nigdy się nie nudzą.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj cieszę się na Twoje odwiedzinki. Mnie u Ciebie też się podoba więc będę zaglądać z przyjemnością i podpatryeac... Lata temu zaczęłam przygodę z ogrodem... Będąc na swoim mogłam w końcu rozwinąć skrzydła... Uczę się cały czas, cierpliwa jestem i dumna ogromnie że stworzyliśmy z mężem cudowne miejsce dla nas samych, dla zwierząt, gości... Przez okrągły rok jest na czym oko zawiesić a wiosną i latem to już całkowity podziw dla roślin bo uwielbiam te moje Lilie hortensji i kaliny kiety właśnie teraz kwitną... Kocham roślinki w moim ogrodzie i myślę że to miłość odwzajemnione. Zapraszam i do usłyszenia. Kolejnym....

      Usuń
    2. Przepraszam za błędy w pisowni... Okularów brak na nosie... 🙊🙊🙊 Bo już późny wieczór... Do usłyszenia.

      Usuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Piękny spacer, cudowna fotorelacja. Wszystkie roślinki wyglądają zachwycająco. Maj jest wspaniałym miesiącem, szkoda że tak szybko mija ale w sumie każdy miesiąc ma swój urok. Korzystajmy z każdej chwili którą mamy :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedzinki Klaudia... Masz rację, należy cieszyć się każdą chwilą, zwłaszcza my zakochani w kwiatach, bo one tak szybko przrkwotają. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Śpioszki mnie zauroczyły (swoim wyglądem) i ogólnie zachwyciły swoją nazwą. Nigdy wcześniej o nich nie słyszałam. Pozostałe kwiaty też są śliczne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śpioszki to takie niezniszczalne kwiatki... Wkoło ich wszędzie i pełno mam... Ach... Bardzo ładne kwiatki lecz bardzo ekspansywnr. Gdybyś kiedyś je miała. Uważaj. Pozdrawiam.

      Usuń