stycznia 12, 2022

Wakacje w pigułce i grzybobranie zimą.

 Hejka 🙋‍♀️

Tak jak obiecałam, słowa dotrzymuje. Dzisiaj zabiorę Cię na dłuższy spacer, bo nawet poza bramy ogrodu. Nie samymi kwiatami, ogrodem, pracą przecież człowiek żyje. W końcu w życiu nam się coś więcej należy. A że należymy do osób, które nie usiedzą w jednym miejscu. Tak... Rzadko nam się zdarza  siedzieć  przed telewizorem. Teraz to tylko to zimno trochę mnie ogranicza hihi. Gdyby nie zima, buszowałoby się gdzieś w kwiatach hihi. Bo każdego dnia coś innego było do zrobienia. Wiadomo. A że zimno, zima, czas na takie podsumowania, refleksje, przemyślenia, postanowienia względem nie tylko ogrodu, bloga... Styczeń a już sezony otwieramy. Większość z Was już zaczęła, większość jeszcze czeka bo ma gdzieś jakieś ograniczenia albo po prostu trzyma się swoich sprawdzonych sposobów. Ja w tym roku postanowiłam część nasion papryk i pomidorów wysiać o miesiąc wcześniej. Z petuni w tym roku zrezygnowałam, bo zamiast kwiatów będą pomidory i groszek... Ot takie moje widzimisię. Więc szaleństwo zakupowe nawet trwa, rozglądam się z jakimiś nowościami, albo wracam też do tego co mi nie było wtedy po drodze i nawet się chce spróbować czegoś innego. Agata lubi eksperymentować. Poeksperymentujemy i będziemy nadawać na bieżąco.

Ale dzisiaj o czymś innym. O podróżach tych małych i tych dużych... Może któreś miejsce Cię zainspiruje i zapragniesz zwiedzić... A to tak działa... Wielu z Was na  blogu podglądam i dzielicie się fotkami... Aż chce się tam być..a nawet powracać. Bo są takie miejsce do których lubimy wracać i rok rocznie nie tylko w wakacje to robimy.

A więc zapraszam
























Pewno znasz już to miejsce... Zamek Drahim  z piękną historią. Otoczony lasami, jeziorami... Znajduje się w Starym Drawsku... Powietrze tam inne, lasy inne... Tak tam czuliśmy się inaczej, jak w domu...







Do muzeum Arkadiego Fiedlera w Puszczykowie lubimy powracać... Tam trzeba po prostu być i poczuć to... A i znajdzie się coś tylko dla dorosłych... I jak zawsze oznajmiam, mam donośny śmiech, najpierw było Wow, potem śmiech a potem w domu testowanie, hmm.. W starożytnych czasach to człowiek miał pomysły...




Adrenalinki też troszkę sobie dołożyliśmy. Dla mnie to było mega przeżycie, gdzieś tam dopiero w połowie pokonałam bariere strachu, lęku wysokości i się dobrze zaczęłam bawić.. A wybrałam trasę najłatwiejszą hmm. Nie chcielibyście mnie słyszeć drącą się w lesie. Hihu. W końcu nie wiedziałam jak zachowam się w tej sytuacji. Mega przeżycie mówię Ci... I aż chce się tam wrócić. Za to dumna jestem z córki, przeszła z moim mężem najtrudniejszy poziom i otrzymała dyplom.. No wiecie co...Warto brać przykład od własnych dzieci, one wiele nas rodziców mogą nauczyć. 💓










Parki dinozaurów są niesamowitym miejscem do zwiedzenia, przeważnie są w nich atrakcje dla dzieci, rodziców, dla dzieci z rodzicami... Jest gdzie zjeść, usiąść i odpocząć.. Choć na chwilę złapać oddech. W takich miejscach ja się bawię jak dziecko. W końcu wszyscy jesteśmy dziećmi... A to że się patrzą na Ciebie jak na głupka, a niech się patrzą. To moje, nasze życie... I za mnie je nikt  nie przeżyje. 💓






Parki owadów... Ten w Lubnicy nasz ulubiony. I właśnie tam lubimy wracać. Atrakcji  miara...a szaleństwo mogłoby trwać do wieczora albo aż padniemy. O tak... Ale w domu jest ktoś kto na Ciebie czeka... Psy, kot, kury, króliki, kaczki, chomik... I ogród do podlania. 💓 Były zwiedzane i lasy, i dmuchańce, festyny, dożynki, a nawet koncert... Ach ta nasza Cleo. 



Życie mamy jedno, więc nie warto tracić czasu, za bardzo rozkminiać czy warto. Trzeba ruszyć cztery litery i samemu się przekonać czy warto tam czy tam pojechać. Nie każdy lubi morze, góry czy Mazury... A to teraz nie jest najmodniejsze. Korzystamy tyle na ile możemy sobie pozwolić, a dla dzieci, pięknych wspomnień warto...Dzieci takie małe, dla nich wszystko takie wielkie. A rosną bardzo szybko. Sama pamiętam jak byłam malutką dziewczynką.. jakie miałam odczucia kiedy zobaczyłam coś po raz pierwszy. Mówi się - podróże nas uczą, łączą, poznajemy siebie... I to jest prawda... A ja jeszcze dodam, że wszędzie dobrze ale w domu najlepiej ☺️










Tutaj czujemy się bezpiecznie...cisza, spokój, samotnia taka prawie samotnia. Najbezpieczniej. Bo w domu... Tutaj się wszystko zaczęło 💓 powstały miejsca do biesiadowania, do leżakowania, do siedzenia, do wygrzania, powstał targ warzywny i owocowy jak to mówię, hihi czyli gdzie najeść się można, nie trzeba na wynos... Jak na wynos to się zdarza, do kuchni... I taki kolejny sezon nie tylko ogrodniczy mi się marzy... Marzą się łąki kwiatów pośród gór, i palmy... Może nawet o taka ogromniasta we ogrodzie??? Kto to wie... Do wakacji troszkę czasu zostało. Lista się powiększa 💓 za to wiosna już niedługo... A jak wspominałam sezon ogrodowy już się zaczął..... Szaleństwo zakupowe trwa, ale to w następnym poście.... Sezon na grzyby kochana trwa... Schabowe to dopiero smakowitości... I to z boczniaków. Jak się czegoś pragnie, to w końcu się spełni.. Posmakowaliśmy, podzieliliśmy się nawet, bo rzut był duży... I to nie na raz. Takiego balota trzeba zanurzyć w wodzie, żeby zwilgotniał. I tym razem grzyby stoją na poddaszu. Hihi bo pieczarki uprawiałam w łazience. Hihi. Łazienka duża to można szaleć. 








Jak szaleć to szaleć... Nawet zimą można, bo jak wcześniej wspomniałam przeglądam nasiona, podpatruje, kupuje zamawiam... A o tym co w tym sezonie ogrodniczym pojawi się nowego, popiszemy następnym razem.

Trzymaj się cieplutko. I do zobaczenia. Agata. 

11 komentarzy:

  1. Super miejsca nam pokazałaś Agatko, nigdy tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Basiu ze wycieczka się spodobała. Dużo zdrówka dla Ciebie. I do uslyszonka. 🙋‍♀️

      Usuń
  2. Fajnie było z Tobą powędrować, ciekawie i miło:) Boczniaki fantastyczne urosły - to dopiero frajda!
    Ja też tęsknię za wiosną, dobrze że mamy już z górki. Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę że Ewuś że wycieczki się spodobały... Tak już mamy z górki... Do wiosny coraz bliżej... Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Ja też z Tobą powędrowałam z przyjemnością. Nie słyszałam o tych miejscach. My też uprawialiśmy boczniaki i chcemy do tego wrócić. Ja też tęsknię za wiosną. Już jest z górki. Pozdrawiam serdecznie 🧡🧡🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się na wspólne wędrowanie... Boczniaki fajna sprawa a my jeszcze myślimy wrócić do pieczarek. Stęskniliśmy się. Ppzdrowionka.

      Usuń
  4. Ale super wyprawa. Super zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z przyjemnością obejrzałam te miejsca, które pokazałaś, tym bardziej, że w żadnym z nich nie byłam :) Jak już nie ma się małych dzieci, to człowiek raczej woli koło domu się kręcić, choć czasem takie wycieczki to super sprawa :) Uściski Agatko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często słyszę wlansie, że jak dzieci nie ma to po co, lepiej w koło życia, a część osób mówi że dopiero życie im się zaczyna... Narazie o tym nie myślę... Póki mam dzieci małe, korzystamy nawet teraz żeby później nie żałować ze się nie pojechało... W tym roku kochana Wrocław zaliczymy... I coś czuję że się nawet spotkamy. Cudownie by było.. Buźka.

      Usuń
  6. Nie mogłem uwierzyć, że kiedykolwiek połączę się z moim byłym kochankiem, byłem tak przerażony, stojąc samotnie bez ciała, które mogłoby stać przy mnie i być ze mną, ale miałem takie szczęście, że pewnego dnia spotkałem tego czarodzieja potężnego doktora Ediomo, po tym, jak powiedziałam mu o mojej sytuacji, zrobił wszystko, co możliwe, aby mój chłopak wrócił do mnie, właściwie po tym, jak zrobił magię, mój były chłopak wrócił do mnie mniej niż 48 godzin, mój były chłopak wrócił błagając mnie, że nigdy nie będzie zostaw mnie ponownie, 3 miesiące później zaręczyliśmy się i pobraliśmy, jeśli ty też masz taką samą sytuację. Jest bardzo potężny w swoich sprawach;
    * kocham magię
    * jeśli chcesz odzyskać swojego ex
    * Zatrzymaj rozwód
    *przełam obsesje
    * leczy udary i wszelkie choroby
    * zaklęcie ochronne
    *niepłodność i problemy z ciążą
    Skontaktuj się z dr Ediomo na jego e-mail: drediomo77@gmail.com
    bardzo dziękuję za przyniesienie mojego byłego kochanka z powrotem do mnie jego e-mail: drediomo77@gmail.com lub zadzwoń/whatsapp: +2349132180420
    +2348155926512

    OdpowiedzUsuń