stycznia 19, 2022

Ogród w różach i wieści pozaogrodowe.

 Hejka, wspomnień ciąg dalszy. Dzisiaj o różach. Mamy zimę, a jednak za oknem, przynajmniej u mnie wiosenka, nawet ptaszki ćwierkają. A mnie się zachciało lata, tęsknie już za tymi widokami, za różami, które kiedyś sprawiały trud, ale powiem, że z biegiem lat jest coraz lepiej. Wydawałoby się tutaj gdzie mieszkam, z dala od tych chemikalia, tych chorób dotyczących róż, zdawałoby się, że nas to nie dotyczy. A jednak, i do nas potrafią dolecieć jakieś paskudztwa, co atakują nie tylko ogród, kwiaty, krzewy ale i warzywniak.... Przylatywać wprawdzie nie muszą, wystarczy to co dzieje się w przyrodzie... Raz za dużo opadów, za mało albo ich brak. Pora roku, porą roku ale w rzeczywistości tak pięknie nie jest... Bywa pięknie, ale bywa i ciężko, gdzie ogród bez naszej pomocy sobie nie poradzi... Wystarczy lato bez opadów i prrr, same niepowodzenia, czy na rabatach czy w warzywniaku... Ale jak to my, zakręceni ogrodowo, nie popuścimy i działamy... Teraz jest tyle rozwiązań na różne dolegliwości... Konewki, węże, nakrapiania, butelki, donice, rureczki, falbaneczki... Dużo by wymieniać.

A na szkodniki z różami co stosuje??? Pytacie mnie więc dzisiaj pokrótce o tym, bo za wiele to nie stosuje. Jak sobie radzę??? Wczesną wiosną przycinam róże, co jest wcale nie łatwe, bo krzaczorki kłujące, nawożę obornikiem jaki mam pod ręką, hihi to znaczy koński, krowi czy króliczy...wiosna u nas deszczowa, to wspaniale róże rosną, wypuszczają nowe przyrosty, potem pąki. Przychodzą upały, brak deszczu, choroby, porażenia liści.. Podlewam ostojałą wodą, lub deszczówką, którą zbieramy w beczkach. Ogromne beczki stoją u nas gdzie się da, gdzie tylko mogę złapać wodę za darmo. Korzystamy, deszczówka to najlepsze witaminy. Robię gnojówki z pokrzywy, pryskam lub podlewam krzewy róż, gdy pojawiają się dziwne plamy na liściach. A w pobliżu róż sieje nasturcje.. Kiedy atakuje mszyca, na różach jest jej mała ilość, bardziej te moje mszyce lubieją krzewy kalin. Jak się zauważy nie tylko biedronki lubią mszyce. Nawet te drobne robactwo i te większe lubieją mszyce a nawet i dla niektórych niewielkich ptaszków mszyce okazują się przysmakiem....

Róże są wdzięczne, za troskę odwdzięczają się pięknym kwitnieniem. Moja kolekcja kiedyś była skromna, dzisiaj nasza kolekcja róż się powiększa, bo mój em ma rękę do ich sadzenia hihi. I raczej na moje oko ilość sztuk Lili jaką posiadam nie dogoni... Zabrakłoby miejsca. Róża to krzew, a lilia tylko cebula i kołek jak to się mówi, zakwita przekwita.

A róże jak już zaczną tak potrafią nas zaskoczyć, bo niektóre kwitną do samych przymrozków, zmarznięte pąki w zimie wyglądają przecudnie.

Zapraszam dzisiaj na różany spacer...Z zeszłego roku... Jak sobie przypomniałam, ja już zimą miałam kwitnącą różyczkę w domku... Prezent od mojej kochanej Anulki. Ania to zawsze mnie rozpieszczała... Jestem ciekawa kwitnienia rododendrona, którego od niej dostałam na urodziny dwa lata temu. W zeszłym roku zakwitł na... Zielono hihi, ale rośnie jak na drożdżach. Pąki ma ogromne, zobaczymy jak to w tym roku będzie. No to już ten obiecany spacer. 














































Róże są piękne lecz kolece mają... A to nie problem.. Dla chcącego nic trudnego... I tak jak w życiu. Czego się bać przed spróbowanie czegoś nowego, skoro się nie ma nic do stracenia???  Ja bloguje, testuje, eksperymentuje, poznaje, uczę się, dzielę się tym...Lubię to, kocham to, to moja pasja. 

Ile mamy róż??? Ups. Znowu nie pamiętam. Bo zimą mój mózg odpoczywa od tego typu pytań. Przyjdzie wiosna, od nowa policzę. Wiem tylko, że mamy róże pnące, płożące, okrywowe, rabatowe, wielokwiatowe, wielkokwiatowe, dzikie... Zasada jest jedna... Róże to jednak królowe naszych ogrodów. Ciężko wybrać tę najpiękniejszą, przynajmnie ja mam taki problem. 

I tak na koniec końców. 

Czego to się nie robi dla zadowolonych koleżanek, poznam to co dobre, co nie kłuje, hihi, pokazuje... Kochana i właśnie na koniec jeszcze pokaże, bo jak się okazuje nie tylko dobra ale bardzo skuteczna jest niemiecka chemia domowa, którą ja sama testowałam...

Zdjęcia nadesłane są od klientów, pokazuje oczywiście  za pozwoleniem. Efekt po zastosowaniu? Po prostu Wow. To nie są jakieś mieszanki, woda lejącą, tylko koncentraty. Sama zobacz i oceń i napisz jakby które zdjęcie Cię zainteresowało. 



Dzisiaj więcej dowodów, że te produkty naprawdę działają i zaoszczędzają nam czasu na bieganie, szorowanie.... Czas możemy przeznaczyć na przyjemniejsze rzeczy, no chyba, że kogoś przyjemnością jest szorowanie pleśni między kaflami to nie wnikam... Ja zdecydowanie wolę ogrodowe sprawy, róże dzisiaj wspomnieniem, ale już coraz bliżej jak dalej nasza cudowna wiosenka... Wprawdzie sezon ogrodowy u mnie już rozpoczęty ale jak oglądam zdjęcia nadesłane od dziewczyn to aż boję się iść umyć włosy hihi. Nie wiem czy znacie ten tekst - Poszłam umyć włosy, umyłam wannę, łazienkę, kibelek... A teraz chce mi się herbaty, ale boję się wejść do kuchni🤣

I więcej zdjęć. 









To by było na tyle tych atrakcji. Co za dużo to nie zdrowo 😊 co jakiś czas, tak jak obiecałam, na temat działania produktów będę się dzielić i na blogu. 

Tymczasem zmykam do obowiązków i już zapraszam na kolejny spacer po naszej głębi. U nas ferie, a śniegu brak. Kto wie, może za tydzień przyjdę na bloga z zimowymi zdjęciami. Zobaczymy 😊 trzymaj się ciepło i do usłyszenia. 

21 komentarzy:

  1. Wow, nie ma to jak róże. :) Sporo ciekawych odmian tam widać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam... Tak sporo sporo... Ale nazw ja tam nie pamiętam... Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Cudowne zdjęcia kwiatów. Kocham różę. Co do środka przyda mi się jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Róże o tak... I środki pewnie. Polecam z czystym sumieniem i to jeszcze można zakupić do 50 procent taniej. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Niesamowite widowisko nam zafundowałaś Agatko. Tyleż tu piękności,że wystarczyłoby na niejeden ogród. Wspaniałe kwiaty. Widać masz do nich rękę i serce oczywiście. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haneczko. Ciesz sie ze spacerek się spodobał... A róże fakt, ale zdecydowanie rękę do ich sadzenia ma mój mężu. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Urocze te Wasze róże. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne masz róże Agatko i tak ich dużo. Pozdrawiam serdecznie 🌹🌹

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja uwielbiam kwiaty! Przepiękna jest twoja kolekcja róż!

    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. Proszę rozgość się. I dziękuję za pozostawione słowa. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Festiwal róż u Ciebie :) Też kocham róże, ale jest to chyba miłość bez wzajemności, jakoś nam nie po drodze, choć kilka prób z mojej strony było...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, i już tęsknie za takimi widokami... Jest tak romantico...a i próby z różami kochana były Oj były... Niektóre nie przetrwały... Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Hejka. Widać widać. Tak działają produkty... Kochana napisałam do Ciebie wiadomość ☺️

      Usuń
  9. Postanowione! Nie wiem czy codziennie ale co kilka dni muszę do Ciebie zajrzeć to od razu wyrwę się z zimowego marazmu. Dzięki Kochana, że jesteś :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Agatka. Jak się cieszę że pomogłam... Wpadaj a co. Zapraszam.

      Usuń
  10. Dowcip jak dowcip, u mnie to niekoniecznie dowcip :P

    OdpowiedzUsuń