września 15, 2021

Lato w pełni... Lato dojrzałe.

 Hejka, przecież faktycznie mamy lato w pełni... Bo już kwitną dojrzale nasze kwiaty, owoce już dojrzały, warzywa dojrzały... No tak... I tak powiedziała Agatka, nasza blogowa koleżanka... Moja imienniczka. I dobrze powiedziała... Dużo osób pisze u schyłku lata. Też prawda... Troszkę może się ochłodziło, mało deszczu pada, bardzo mało, licho wręcz więc drzewa już zaczynają zrzucać liście.. Jak jesiennie...przynajmniej u nas... Zero deszczu, więc koło nas grzybów brak... 

A jakie wieści z ogrodu??? Na pierwszym miejscu mimi, czyli malinki... Zaraz na wyjściu na ogród lecimy na mimi, zajadamy pomidory i skończyły się już borówki...mimi musiałam podwiązać. Owoców tyle, że gałęzie się uginają. Mamy teraz 5 odmian... Jedne maliny przyjechały do nas jako małe 10 cm patyczki, bo aż z Rosji. U nas to ich pierwszy sezon.. To potężne krzewy.. Mają jakieś 2, a nawet 2,5 metra... Jest gdzie sięgać... Krzew owocuje od góry ku dołowi i gałęzie są oblepione od góry w dół owocami jak to jest u rokitnika... Następnie zajęliśmy się truskawkami zwisajacymi, które faktycznie owocują nadal... Na okrągło od czerwca... Pobrałam kilkanaście sadzonek i je rozsadziłam, poprzesadzałam to tu to tam i nie mogę się nadziwić... Bo jak dla mnie świecznica pachnie obłędnie. Nie mogę się nawąchać... Cudowny zapach. I w końcu świecznice dostałam. 

Zapraszam na spacer.

Ognik w owocach... Będzie wiankowo.

Warto było czekać tyle lat.. I to 3 sadzonka jest... Rdestu.

Rdest się przyjął i dzisiaj wygląda tak... W pełni kwitnienia. Brama wejściowa. 

Świecznica

Mimi i Macio. 

Jeszcze kwitną budlejki, ostatnio skusiłam się i poprzycinałam znowu... Coś mi się wydaje że pogoda dopisze i faktycznie do października będą kwitły. 

Rozchodniki i hortensja.Jeszcze troszkę i pobiorę, znaczy poucinam gałązki i włożę bukiecik rozchodników do wody, poczekam ze 2 tygodnie na korzonki i do ziemi na szpaler...

Niezawodne róże.. 

I mały koloberek

Hortensja vanilka,nasza kilkuletnia przesadzona na wiosnę.. Mocno przycięta, prawie że do ziemi... Zdążyła zakwitnąć. 

I ponownie Ambrowiec.

Przebarwiona pinki. 


Nasz gigant słonecznik... Jako ozdobny, miał być czerwony... Hihi

Miś polarny... Faktycznie miś. 

Największą cienista rabata, ale kilka godzin słońca też tutaj jest. Przeszła metamorfozę. Obrzeże z podkładów. Tak. Spodobało nam się. I wzdłóż ponad 40sztuk funki, host. Swoich, wykopane, rozdzielone po 4,5,6 oczek.I trzeba iść liście obciąć.Pilnować by miały mokro. Ziemię podmieszałam, obornik 2letni pod spód. I tak zdjęcia musiałam popstrykać na pamiątkę. I dołożone będą właśnie szpaler z rozchodników i masa tulipanów, bo rabata mi się powiększyła hihi

I to by było kochani na tyle... A co do tulipanów... Tak będziemy dosadzać kolejne odmiany. Uczymy się na błędach, ostatni rok dam szanse tulipanom prosto z Holandii. Za to lilie z Holandii robią furorę. Zakochałam się w liliach i nie mogę się doczekać kolejnych nowości. 

A tymczasem pędzę do szkółki po te tulipany hihi zaufana szkółka, od lat zamawiam u nich tulipany, lilie, narcyze, hiacynty. Rok rocznie kwitną... A nawet wiosną zamówiłam nasiona, i trawy i sosnę himalajską... Szkółkę polecam całym serduchem... Tym bardziej że ja sadząc cebulki nie przygotowuje specjalnie ziemi, jedynie co na wiosnę to podrzucam obornikiem... A one kwitną... Jak dla mnie bomba o dla gości też, bo w tej szkółce można dostać nawet rarytaski, rzadko spotykane kwiaty.

Tu znajdziecie tę szkółkę, jakby ktoś był chętny...wygodniej na allegro, przesyłka jeżeli ktoś ma smarta, zakupy powyżej  40 zł przesyłka jest za darmo. 

Kliknij TUTAJ


Na dowód zdjęcia. 









I lilie









Ale o liliach innym razem...

 Trzymajcie się, życzę dużo słonka, ciepełka i cudownych chwil w swoich ogrodach.

Do zobaczonka 🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️

12 komentarzy:

  1. Dziękuję za cudowny spacer po Twoim bajecznym ogrodzie :)
    Kwitnący rdest nad bramą wygląda fantastycznie ! Jestem ciekawa czy nie jest za bardzo inwazyjny...?
    Pozdrawiam i życzę dużo słoneczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Elu. Dziękuję za miłe słowa... A wiesz co że rdest jest jak narazie grzeczny... Może przez to że dopiero ma 3 roczek.. Hihi. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  2. Przepiękny spacer, dziękuję i idę odwiedzić szkółkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu i zapraszam...pytalas kiedyś o lilie co wygląda jak róża... Pamiętam... Może i Ty znajdziesz coś dla siebie. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  3. Cudowny ogród. Akurat "poszłam na spacer" po nim tuż przed snem :) i aż mi zpachaniało. I ta feeria kolorów. Magiczne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie. Pozdrawiam i zapraszam na kolejne spacerki.

      Usuń
  4. Piękny masz ogród Agatko. Tyle wspaniałych roślin. Kolorowo, smacznie i pachnąco. Dziękuję za wspaniały spacer i pozdrawiam serdecznie 🌿🌹🌻🍅🍎

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana. Cieszę się że spacerek sie podobał. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Wspaniały ogród :)) Chętnie zajrzę na link szkółki dzięki :)))
    Hihi... śmieję się z tego dojrzałego lata, ale przecież tak właśnie jest. Super, że też je tak odbierasz jak ja :)))) Wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uświadomiłaś mi to kochana Agatko... Otworzyłaś oczy. I tak jest, lato dojrzałe... Dojrzewają plony, zaprawiamy, zakładamy... Tylko jeszcze niech pogoda dopisze, bo te zimno, szaruga, właśnie robi jesienno klimat.. A mnie się nie spieszy hihi. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  6. Agatko!
    Kocham spacery po Twoim przepięknym ogrodzie. Pamiętam jego początki, teraz to prawdziwy Ogród Botaniczny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... Sama jestem w szoku jak wszystko się zmieniło... Niesamowita przygoda... I jeszcze nie koniec... Hihi. Dziękuję za odwiedzinki i za przemiły komentarz pozdrawiam.

      Usuń