sierpnia 11, 2021

Czas lilii i hortensjii.

 Hejka, dzisiaj zapraszam na spacer pośród lilii i hortensjii, które jeszcze każą na siebie czekać. Narazie tylko kilka kwitnie okazale, kilka dopiero raczkuje, a inne jeszcze w pączkach. Tak jak wspominalam, u nas zawsze wszystko później. Np. Wy zbieracie ogórki u mnie dopiero kwitną, tak jest z kwitnieniem tulipanów czy róż no i mamy czas lilii i hortensjii. Lilie kwitną już drugi miesiąc, a nawet bym powiedziała dwa i pół hihi. Te najwyższe już przekwitły ale te pachnące kwitną nadal.

Hortensjii u mnie  20 sztuk, jak naliczyłam, nie wiem czy to sporo... I czy to już wszystkie a może ja dopiero zaczęłam... Ojoj. Hihi. Kwiaty różne, niektórym się nie podobają, np tradiva, czy levana czy kiuszu  wyglądają kwiaty inaczej jak wims red... To nie limka czy polarek... Jeśli wiesz o czym mówię to wiesz o co mi chodzi. Mnie się podobają i już. U lewany kwiaty pachnące i przyciągające pszczoły... Ale sam kwiat nie bardzo lubiany, bo szału w nim nie ma.

Jak wspominałam jeszcze nie wszystkie hortensje kwitną... A kosmata już wogole czyli muszę czekać kolejny rok, za to krzew przyrosty ogromne jak dla mnie i liście ma piękne. Na kwiaty innych roślin długo czekałam to i teraz poczekam nawet ten kolejny rok.

Zapraszam na spacer pośród hortensjii.











Na resztę cierpliwie czekamy, podlewamy... Mają czas... Tak jak inne, można powiedzieć nawet odratowane mają czas...
A teraz lilie

Lilie, Ach te lilie... Sadzone w większych grupach dają plamę, wpozyyywnym tego słowa znaczeniu. Przyciągają wzrok a wieczorem pachną najintensywniej.





















Zdjęcia być może się powtarzają, ale taki urok i czasami nie nadążam.... A jak zauważyłaś trawa u nas wypalona. O tak, kiepsko. Nie mamy trawy z nasion czy jakieś tam specjalnej. Kiedyś dosiewana w różnych miejscach, ta sportowa. Trawa u nas mieszana, nie czysta trawa. Trochę popadało. Kilka dni i się zazielenia. To ogromny plus dzikiej trawy. Już po jednym deszczu widać jak się szybko regeneruje. I znowu przyjemnie będzie pochodzić po soczystej, zielonej trawce.... Jeden porządny deszcz jak to mówimy i ogród ożywa... Tak jak wyczyn mojego męża.... Nie wiadomo co by było z tym korzeniem, em tylko wiedział że to róża. Przywiózł, posadził, podlewana każdego dnia i o proszę. Odwdzięczyła się.... Przepiękna, mam na końcu języka jaka to róża, nazwa z resztą mnie tak bardzo nie interesuje, ważne że jej się spodobało i pokazała nam swoje piękno.


Tak wiele nam nie potrzeba do szczęścia, tak jak i kwiatom...trochę słońca, wody i odrobinę ciepła od nas... I taki powinien być człowiek dla człowieka. Ale cóż. W życiu każdego różnie to się układa. Albo chce albo nie. 
Życzę wspaniałego tygodnia i do usłyszenia. 

17 komentarzy:

  1. Hortensje są piękne, a lilie to przede wszystkim niesamowity zapach ! Twój mąż ma widocznie rękę do kwiatów, skoro tak się Jemu róża odwdzięczyła. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Ulka., mój mąż ma naprawdę ręce do sadzenia kwiatów... Co nie kupię on sadzi hihi. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Wspaniale zakwitły hortensje ale kolekcja lilii powala:) Podziwiam tym bardziej, że u nas nie chcą rosnąć. Jakieś tam mam ale to chyba tak na pocieszenie. Cóż, nie można mieć wszystkiego. Uściski Agatko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu... Rok rocznie hortensje mnie zaskakują, niektóre nie chcą wręcz rosnąć, niektóre kwitną różnie, jeszcze inne wogole i to po 6 latach... Zostały wykopane, przeniesione... Taki rok. Czekamy. Początek września to już taki power będzie podejrzewam, brakuje deszczu, szkoda wody, więc trawę mamy a właściwie jej nie mamy, wolę podlewać hortensje... I masz rację, wszystkiego mieć nie można...cieszmy się tym co mamy, i co sprawia radość. Ppzdrowionka.

      Usuń
  3. Zawsze lubiłam lilie. Nawet jedną hodowałam w moim mieszkaniu. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Sierpień to czas lilii i hortensji. Twoje kwiaty są prześliczne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Agatko. Długo mnie nie było,ale chyba już jestem na dlużej. Piękne masz lilie, do wyboru i koloru. Na pewno pięknie pachną jak się przechodzi. Hortensje równie piękne. Łęczna jest cudna, zrobiłam z niej szpaler w cieniu i świetnie sobie dała radę. Kwitnie pięknie.
    Ja mam 61 krzaków hortensji. I co Ty na to:) buziaki Ania, Pawanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka Aniu, tak wiem ile masz hortensjii.. To już mega wielka sprawa. Podziwiam Aniu twój ogród i kwiaty. Z resztą wiesz o tym. A mnie telefon zrobił psikusa o i jestem pod jakim innym hasłem hihi. Psikus oby na chwilę. Pozdrowionka. Ściskam. Agata.

      Usuń
  6. Miało być Levana,a nie Łęczna (to miejscowość koło mnie). Sorki, telefon napisał po swojemu. Pa, pa Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Levana jest piękna, skromna ale piękna.i do tego Miododajna, pachnącą... Jeszcze raz pozdrawiam. Agata.

      Usuń
  7. No i jestem... Psikus ☺️☺️☺️

    OdpowiedzUsuń