sierpnia 01, 2020

Byliny, kwiaty jednoroczne, czyli te z którymi nie mogę się rozstać i wciąż o liliach.

Witajcie kochani, jest taki skwar, nie pamiętam kiedy ostatnio padało... Kwiaty nic nie mówią, ale my wiemy co im teraz potrzeba... Czasami wolę być wśród nich niż między ludźmi... Czy jest gorąco, czy pada deszcz ciągle źle. Nie dogodzisz. Ogród zaś nigdy nie rzuca oskarżeń, nie obwinia mnie za nic, nie krzyczy, nie wymaga... Eh. Wolę do nich gadać. Dbam o nie jak tylko mogę, może też niewybredny, czasami pozostawiony sam sobie i świetnie sobie moim zdaniem radzi... 
Zapraszam na spacer pośród bylin i moich kwiatów jednorocznych, z którymi nie umiem się rozstać. Co sezon muszą u mnie być i basta. Wiele z nich rozsiewa się sama... Np nagietki, szarlaty czy kosmoski. Ogród dzięki tym kwiatów jest żywy, kolorowy... 

















































Jeżeli chodzi o obrzeża czy rabaty... Szczególnie o to nie dbam. Wolę jak na rabatach, natura sama się rządzi... Dzięki temu nie ma wcale chwastów jest dużo kosmosów, nagietków czy wilca którego też wszędzie pełno. Przeważnie wije się pod lugich łodygach Lili... Jeżeli chodzi o lilie to wciąż u nas kwitną, jedne przekwitają, innych pąki pękają... Jeszcze inne czekają. Pachnie od rana do wieczora. Tak cudownie pospacerować, pozwiedzać zakątki, zakamarki, zapomnieć o całym świecie... A pośród Lili najlepiej... 





















Twardo kwitną te co już pokazywałam a to że względu na ilość pąków. Drzewiaste w tym roku zaszalały. Na jesieni marzy mi się rabata właśnie w roli głównej z liliami i wogole z cebulami narcyzów, tulipanów... Rabata kolorowa od wiosny do jesieni... Ale czy w sadzie taka się nada???Jak myślicie....?🤔🤔🤔Znowu muszę gnębić mojego, chodzi aż z drugiej strony też bardzo lubi lilie... Lubi cały ogród...









Dziękuję że jesteście że mną, za pozostanione komentarze. Wiem że teraz macie dużo pracy i ciężko z czasem na blogu... Ale wiadomo zapasy na zimę są bardzo ważne. Ja się ogromnie cieszę że mam wspaniałego męża i córkę, którzy dużo mi pomagają... Sama nie wiem kiedy bym to ogarnęła... Cały ogród, warzywniak.. Dziękuję Ci mężu. Wiem że czytasz moje wpisy. Więcej nic nie napisze bo się wygadam. Hihi. Buziaki kochani. Mam nadzieję że spacer się podobał. Do zobaczonka i uważajcie na te upały. Pa. 

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Wyrosły, Wyrosły... Tylko szkoda że nie wszystkie też... Próbowałam dwa razy z tytoniem ozdobnym ale coś w tym roku nie zechciał mnie pocieszyć kwitnieniem. Niestety. Dziękuję za odwiedzinki. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Jaka ilość i różnorodność u Ciebie Agatko. Pięknie. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Kocham jak tak kolorowa... Ogród od wiosny do jesieni cieszy na każdym kroku. Dziękuję. Buziaki.

      Usuń
  3. Agatko!
    Twoje lilie zachwycają bogactwem barw, odmian i oczywiście urodą. Ich okazałe, niezwykle dekoracyjne kwiaty ozdabiają dodatkowo Twój ogród. Dziękuję za niezapomniany spacer po malowniczym ogrodzie.
    Miłej, spokojnej niedzieli i szczęśliwego sierpnia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że już masz takie rabaty, które kwitną od wiosny do jesieni, bogactwo kolorów, kształtów i zapachów. Mam podobnie jak Ty, też wolę towarzystwo kwiatów, które nie grymaszą, nie narzekają, a dają nam tyle radosci.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj Agatko jak cudnie, kolorowo u Ciebie. Piękny masz ogród i widać ile serca wkładasz wraz z mężem w jego tworzenie. Brawo. Zazdroszczę dziewanny. U mnie jakoś nie chce rosnąć. Nie wiem dlaczego. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu. A u nas dziewanna rośnie tam gdzie się nie spodziewałam... Na najsuchszym terenie. Aż dziwota. Ale Oki. Lubię jak kwiaty same się rozsiewają... Jedne to tak kwitną wysoko że zakrywają tył... Ale to nic. Ogród jest ciekawszy gdy nie jest do ogarnięcia jednym spojrzeniem.trzeba mieć oczy wkoło głowy hihi. Pozdrowionka

      Usuń
  6. Rośliny jednoroczne sprawiają, że każdego roku te same rabaty wyglądają inaczej. W Waszym ogrodzie jest wszystko a nawet więcej:) Lilie - bez uroku, no cudne! U nas kiepsko rosną więc nasyciłam dziś oczy i zaraz pooglądam sobie jeszcze raz. Uściski Agatko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ogród co roku wygląda inaczej, i to jest fajnie, bo zaskakuje nas swoimi pomysłami. Cieszę się że kwiaty się same rozsiewają... I coraz mniej jest chwastów. Cieszę się Ewuniu ze ci się u mnie spodobało. Zaparaszam, zapraszam jak zawsze. Buziaki. Pozdrawiam

      Usuń
  7. Przepiękny macie ogród, lubię taką różnobarwność. A lilie masz zachwycające.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie! Tak naturalnie, tak swojsko :)
    U mnie też niebotyczny upał, a to jeszcze przed południem...
    Serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buziaczki. Trzymaj się w tych upałach... Znowu uderzają... Przed jesienią.

      Usuń
  9. W sumie mój ogród tak naprawdę jest jeszcze młody i cały czas czekam na rozwój wydarzeń wśród roślinności. Jednak wiem również jak fajną sprawą jest po prostu spędzanie w nim czasu oraz wypoczywanie. Dlatego meble ogrodowe https://ogrodolandia.pl/meble-ogrodowe okazały się bardzo fajnym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedzinki i pozostawione słowa.... I za reklamę... Pozdrawiam.

      Usuń