czerwca 07, 2020

Po deszczu.

Witam Was kochani.Zapraszam na kolejny ,niedzielny spacer...tym razem będzie krótko.Potrzeba teraz czasu by kwiaty,na które czekamy zakwitły a chodzi nam o róże...tym razem to ulubione kwiaty mojego Em...

Przez tydzień ogród zazieleniał .dzięki opadom te kwiaty,które myślałam że już po nich odżyły.Trzeba zawsze cierpliwości a szanse zawsze trzeba dać.
Nadal kwitną czosnki ozdobne,inne nadal w pączkach,pączki już mają nawet czosnki te jadalne.Niedługo trzeba będzie się nimi jakoś zająć.Pomału odzyskuje kondycje..i chciałabym nie powiem wrócić do pracy ,bo już za nią tęsknię.Za moimi wariatami z pracy...a to już tyle czasu minęło...ale dobra my tu gadu gadu a przyroda wzywa.
Zapraszam.






wyżej zdjęcie wisterii.Myślałam że już pójdzie na zmarnowanie...teraz to się zastanawiamy z mężem czy faktycznie ,miejsce które dla niej wybraliśmy jest tym już docelowym...zaczęła rosnąć jak na drożdżach.

Ognik szaleje w tym roku,pszczoły mają pole do popisu






hortensje wyglądają świetnie,mam nadzieję że w tym roku dadzą pokaz.



niepozorna bylinka,którą można usunąć przez przypadek-rutewka


pszczoły aż piszczą 


już są pąki na hortensji Anabel


goltonia.pąki


te maki są wszędzie i ja ich nie siałam







motyle na kwiatach szczypiorku aż miło

kolejna tawuła zaczyna kwitnąć


róże każą nam na siebie czekać.

sumaki tez w tym roku póżno ruszyły bo zmarzły
upolowany...uwielbiam frędzle...



warzywniak w tym roku bardzo nas cieszy...nie żałujemy że zamiast chwastów mam posiane zboże i dużo słomy,trawy skoszonej między warzywami będzie dla ograniczenia chwastów...jaka wygoda...my to już mamy sprawdzone 

a to moje dzieci...
ps.oponki spokojnie można wyciągnąć. narazie są zabezpieczeniem przed skoszeniem.



Już skończyłam na dzisiaj obchód bo mi bateria w aparacie padła.
trzymajcie się. Udanego popołudnia i do następnego spaceru.Pozdrawiam


26 komentarzy:

  1. Agatko, dziękuję za cudowny spacer po Twoich włościach !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. Pozdrawiam i do następnego zapraszam. Buziaczki.

      Usuń
  2. Pięknie jest u Ciebie Agatko... U mnie też wszystko rozkwita, choć cały przyszły tydzień ma lać, więc nie nacieszymy się tymi dobrodziejstwami za bardzo... Pozdrawiam i życzę dobrej nocy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W naszych stronach zapowiadali upał a tu leje od rana... To dobrze, deszcz potrzebny.

      Usuń
  3. Agatko , wspaniale wszystko u Ciebie rośnie. róże także zakwitną. Ciekawa jestem czy w tych oponach rosną hortensje? Nie to kaliny, poznałam po liściach:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak, kaliny... Jeszcze troszkę i bokiem będzie można oponki je wyciągnąć,dobre zapezpieczenie. Mąż sam mówi że jak się rozpędzi to już nie ma zmiłuj. By skosił i by było po kwiotkach. Pozdrawiam. Buziaki ślę.

      Usuń
  4. Co to jest ta fioletowa kula na drugim zdjęciu od góry ? Masz rację, czas płynie i kwiaty coraz piękniej kwitną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to czosnek ozdobny... Mam kilka takich kul w fiolecie ale różne odmiany. Trzymaj się Aguś. To prawda czas płynie, ogród się zmienia, my się zmieniamy... Nie zmienimy tego... Dlatego warto mieć zdjęcia i w głowie najpiękniejsze wspomnienia. Buziaczki.

      Usuń
  5. Agatko!
    Kolejny raz oglądam Twoje prześliczne rośliny. Stworzyliście mały raj na ziemi i dlatego z taką przyjemnością oglądam każde zdjęcie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Luciu... Tak to prawda, to nasz mały raj... Buziaki wirtualne. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Masz piękne okazy, serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę Wam pszczół, u mnie tylko osy i trzmiele, mieszkam w strefie zapowietrzone jakimś zgnilcem, pszczół nie ma.:(
    Dziękuję za spacer po Twoim pięknym ogrodzie .
    Pozdrawiam serdecznie.:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja może na drugi rok ukończę swój ogród,póki co peonie zaczynają kwitnąć,ale coś mizernie w tym roku 🤔
    wosdanphotophotopraphy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak... Wszystko zależy od pogody... Powodzenia życzę... Pozdrawiam

      Usuń
  9. Cudowne masz kwiaty, Agatko. Po takim ogrodzie aż chce się chodzić.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję że spacer się spodobał...

      Usuń
  10. Bardzo bujnie u Was, pięknie. Różyczki tak jak i u mnie dopiero w pąkach:) Spodobał mi się ognik, cudna burza kwiatów. Podoba mi się też pomysł na ściółkowanie warzywnika, może spróbuję. W tym roku chwasty bujnie rosną, no nie nadążam z ich usuwaniem:)
    Świetny hamak, jest śliczny ale nie na mój kręgosłup niestety. Cieszę się Agatko, że wracasz do formy.
    Mocno ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Ewuś... Zielono wszędzie... Róże pomału rozkwitają..., już kwitną te stare odmiany... Bardzo je lubię... Pstrykam zdjęcia bo szybko przekwitają... Ściółkowanie jest dobrym rozwiązaniem.jest mniej chwastów. A hamak Ewuś jest bardzo wygodny... Ułożyć się trzeba a potem ciężko z niego wyjść... Ale daje radę. Czasami leżymy we trójkę... Bo hamak jest ogromny... Poduchy i można leżakować. Buziaki Ewuś. Do następnego spaceru 😉

      Usuń
  11. Piękny ogród, a jakie bogactwo roślin. Ja niestety nie mam ręki do roślin i w moim ogrodzie nie ma aż tylu pięknych okazów, ale co roku coś tam dokupuję i dosadzam by zrobiło się bardziej kolorowo:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz ręce, dwie 😉😉😉ja tam też mówię że nie mam reeki do kwiatów... Dużo też pomaga mi w tym natura, to ona rządzi w naszym ogrodzie tak naprawdę... Pozdrawiam...

      Usuń