stycznia 29, 2023

Nasiona. Przegląd nasion w styczniu.

 Hejka w niedzielę. Wczoraj zrobiłam pierwszy przegląd nasion w tym roku 😊


Nasiona swoje czy nawet kupione przechowuje w papierowych torebkach, kopertach, lub po prostu biorę czystą białą kartkę od bloku i robię małe koperciki 🤭

Nigdy nie przechowuje nasion we foliach, one ponoć mają jakieś maleńkie otworki, grubości igły, ale dla mnie folia to folia... I obowiązkowo przegląd nasion dwa razy zanim do wiosny  musi być.... Wyglądają dobrze, choć niedużo nasion jest pusta, zwłaszcza nasiona ogórków i dyni. Zobacz sam jak to u mnie na dzień wczorajszy wyglądało..










Staram się rok rocznie zbierać swoje nasionka... I przechowywać je w oryginalnych torebkach... By się nie pomylić albo po prostu opisuje na karteczkach. 

Pierwsze siewy jakie poczyniłam już w tym roku w styczniu to siew papryki... A w lutym siejemy pomidory, i pod koniec lutego ogórki, melony i arbuzy... Oczywiście do doniczek, czy wielodoniczek i rozstawiam na parapetach. Doniczki stoją na podwyższeniu, nie bezpośrednio na parapecie. Jako podwyższenie służy mi styropian... Nie książki hihi. 

Kolejne nasiona na ten rok






Ziemię jaką używam do siewów w domu to czasami ziemia z kretowisk, lub kupiona ziemia uniwersalna do siewów. Nawet mieszam, ale w tym roku krety u nas kretowisk nie porobiły 🤷‍♀️ i zostało mi kupić gotową mieszankę... Na początku najlepiej zraszać ziemię, a kiedy pojawią się siewki nie dopuszczać do przesuszenia... Papryki nie lubią przesadzania, więc robię to tylko raz. Pomidory pikuję 3 razy nawet póki trafią do szklarni... Lubimy wysokie odmiany, i one zdecydowanie rosną szybciej i wymagają częstszego pikowania... A potem w razie potrzeby patyczki, długie, drewniane patyczki do szaszłyków robią jako podpory do pomidorów na parapecie... Nawozić zaczynam papryki i pomidory gnojówką z pokrzyw, kiedy dopiero trafią do szklarni. Nie robię tego często i rozcieńczam z wodą... Młode sadzonki muszą się przyzwyczaić. O moim sadzeniu pomidorów do gruntu będzie oddzielny wpis na blogu lub nawet nagrania, skąd zaczniemy przygodę z YouTube. 

Pierwsze siewy do gruntu zaczynamy w marcu. Zależy wszystko też od pogody. Siejemy już wtedy groch, bób, marchew, pietruszkę, koper, szpinak, rzodkiewkę... Ciepłoluby zostawiamy po 15 maja czyli ogórki, dyne, słoneczniki i fasolę. Po 15 maja lub nawet później do szklarni trafiają dopiero pomidory i papryki....

No i w tym roku spróbujemy takiego szpinaku...


To by było na tyle z nasionkowy wieści. Życzę udanego sezonu, pięknych zbiorów, okazałych, zdrowia i zadowolenia z ogródkowych poczynań. Pozdrawiam. Agata 🙋‍♀️

16 komentarzy:

  1. ja od kilku lat kupuję nasiona na stronie florexpol i jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bravo... Sprzedawcę nie znam, najważniejsze że znalazłaś sprawdzonego i jesteś zadowolona. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. No i pewnie znowu będziesz miała obfite i wspaniałe plony, jak w poprzednich latach. Tego Ci życzę, kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam ogródka warzywnego, ale i tak z ciekawością przeczytałam Twój post. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też przechowuję nasiona w kopertach, nigdy w folii, do której nie mam zaufania. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak trzymać. Najważniejsze to bezpiecznie. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Cudowny wpis, bardzo inspirujący :) Mój tata zajmuje się sadzeniem w naszym ogródku, tak samo jak wyborem nasion. Kupuje je tylko w sprawdzonym miejscu, od lat w tym samym :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Tak trzymać. I uczyć się od taty. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wizytę.

      Usuń
  6. Droga Agatko, niech Cię wspiera św. Agata, a ja moc serdeczności imieninowych Ci posyłam i wiele buziaków.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja musze poszukac bo chyba mam jakies nasiona jeszcze

    OdpowiedzUsuń