grudnia 11, 2022

DIY. Jak zrobić wianek na drzwi?

 Hejka, dzisiaj, kiedy jeszcze zostało do świąt troszkę czasu, zrobilam kolejny wianek, dosyć pokaźnych rozmiarów na drzwi. Ten kolejny podarujemy w prezencie. Uwielbiam robić takie właśnie prezenty, takie od siebie, takie od serca, i z tego co po prostu mam pod ręką. I tak z wyprzedzeniem na ten czas przygotowałam się do takich robótek.

Więc przechodzimy od razu do sedna. 

 Uwielbiam pleść wianki, wiankuszki, a przed świętami Bożego Narodzenia ogrom pracy, dlatego zamiast pleść podstawę ze słomy, gdzie często to robiłam, po prostu zamówiłam gotowe podstawy styropianowe, znaczy obręcze do wianków. Potrzebne do oplatania  będzie albo sznurek albo drucik florystyczny... Kolejna rzecz to oczywiście dużo zielonego, więc z ranka sekator w rękę i obchód zrobiłam, po tygodniowej nieobecności w ogrodzie dużo się nie zmieniło, ogród po prostu już śpi. Mieliśmy już dosyć mocne mrozy, śnieg. Zrobiło się spokojnie. Mam nadzieję, bo dzisiaj Mrozi, cięcie nie zaszkodzi iglakom, sosenkom, moim tujom, trawom, i bukszpanowi. Właśnie tego po sztuk 10 każdego rodzaju pociełam takich na około 20 cm gałązek. Wcześniej ususzyłam plasterki pomarańczy, i troszkę szyszek. I tak składałam każdy mini bukiecik po jednej sztuce każdego rodzaju, przykładałam do styropianowej obręczy i drucikiem florystycznym owijalam 3, nawet 4 razy dosyć mocno. Zanim zaczęłam drucik już był owinięty wokół obręczy, i tak do skończenia wianka nie ucinamy drucika... Takie bukieciki owijamy, owijamy i taka to fajna robótka, niestety trochę żywicy na rękach zostało. Dobry sposób na pozbycie się jej z rąk to soda lub kwasek cytrynowy, albo po prostu robić trzeba w rękawiczkach. Ja tego nie umiem, więc odpada. I tak powstała krótka fotorelacja... A efekt końcowy zadawalajacy, wspaniały. I mam nadzieję, że obdarowanym tak samo się spodoba jak i nam. Być może dowieszą sobie po prostu jaką kokardkę czy bombeczki świąteczne. Według uznania, bo Kto wie? 😁






I niech moja koleja praca  leci w świat 😉😉😉 trzymajcie się cieplutko i uważajcie na siebie. Pozdrawiam. Agata. 


14 komentarzy:

  1. Super wianuszki Agatko, ja planuję wiankowanie na przyszły tydzień :)) Uwielbiam takie z iglastych gałązek :)
    Uściski serdeczne, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aguś... Ja też jeszcze planuje wianki na przyszły tydzień. Buziaki.

      Usuń
  2. Co roku planuję zrobienie podobnego wieńca adwentowego jak Twój na drzwi, ale zawsze brakuje mi czasu. Może za rok się uda. Bo na drzwi raczej nie będę robić, może gdybym mieszkała w domu, to tak. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się coś zaplanuję to i tak różnie czasami bywa... Ja to czasami muszę z wyprzedzeniem zaplanować, żeby się udało... Wszystkiego dobrego. Dzięki za odwiedzinki. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Śliczny wianek, taki naturalny. Ja tam w ogóle nie mam zdolności do takich ręcznych robótek, a Ty ciągle wymyślasz coraz to piękniejsze rzeczy :) I to jeszcze z całą instrukcją obsługi :) Uściski przesyłam, teraz ja spod kocyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj jak miło. Dziękuję Iwonka. Kochana jesteś. Pozdrawiam przy herbatce 😚😉

      Usuń
  4. pieknie wyszlo musze tez zrobic

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam wszystkie osoby zainteresowane tematem rozmowy o ogrodach. Jeżeli chodzi o mnie, to sporo wolnego czasu spędzam w moim ogrodzie, ponieważ pozwala mi to wypocząć, a Wam polecam sprawdzić ofertę sklepu ogrodniczego online - https://ogrod24.com .

    OdpowiedzUsuń