września 07, 2022

I mamy wrzesień.

Hej hej no i mamy wrzesień. Przez niektórych długo wyczekiwany, przez innych troszkę mniej. W ogrodzie pracy sporo, jak na wiosnę. W tym tygodniu oczyszczam rabaty, warzywniak, zbieram nasiona kwiatów jednorocznych, susze zioła. Pracy jak na wiosnę 😁 Z przesadzaniem, rozdzielaniem kwiatów już też ruszyłam. Na pierwszy rzut poszły żurawki, z kilku sadzonek znowu powstało kilkanaście i tak porozsadzane są w różnych kątach, zwłaszcza tam, gdzie pojawiły się dziury na przedzie rabat... Do posadzenia do gruntu zostały wysiane z nasion jeżówki i szałwie lekarskie, które nie wiem dlaczego wysiałam w warzywniaku 🤷‍♀️ ot tak się chciało a teraz masz babo placek.... Damy radę. Jest co rozsadzać.
Od rana świeci słonko... I taki piękny od początku mamy wrzesień. Pięknie przebarwiają się hortensje, rozkwitają trawy, kwitną róże a trawnik się wspaniale zazielenił... Jak na wiosnę... Zrobiło się jak już wcześniej napisałam spokojniej ale to nie to, bo jest nadal kolorowo... Kwitną rozchodniki, zawilece, słoneczniki, dalie, jeżówki, aksmitki i nagietki nawet. Sporo się dzieje jak na wrzesień i myślę, że długo się tak podzieje.. Bo przecież jeszcze nie jesień a Astry u mnie czekają w kolejce. 
A tymczasem spacer dziś w towarzystwie Franka i Zuzi, naszych dwóch wspaniałych kotków. Dzięki nim nie ma nudy, kręcą się wszędzie, troche rozrabiają ale co mają robić, robią swoje i bardzo się cieszymy, bo jednak nie ukrywam kot, a nawet dwa u nas w głębi potrzebny 😉 
No to pospacerujmy. 























No Franek to mnie dzisiaj straszył, jak nie wyskoczył z rabaty, to znalazł się na drzewie... Ale jest cudasny, przecież był taki dzikusek a teraz potrafi nie wiadomo skąd wskoczyć Ci na kolana albo wałęsać się pod nogami.
Jak widać było, lubi bawić się kwiatami, a nawet je wąchać. Hihi.
Najbardziej lubieją biegać po warzywniaku i w najdłuższej rabacie, gdzie jest się gdzie schować... 
No są niesamowite... Jak widać trawnik zielony... A i kolorowo naokoło. Rzutem na hortensje, na sad, który coraz mniej sad przypomina🤭 Jabłonie nam pięknie w tym roku obrodziły, aż gałęzie pod ciężarem owoców się uginają... Trawy pomalutku rozkwitają, miskant tymczasem dominuje na samym środku a wspomniane żurawki, posadzonych pięć w grupie już widać z daleka w sadzie. Słoneczniki, dalie w różnych kolorach. Wspaniale tak, bo tak kolorowo. 
Tak prawie na koniec rozchodniki, ale tylko część, bo jeszcze nie są w pełni kwitnienia, paprocie, które latem ścięłam do ziemi. I mix  jeżówek albo rudbekii, już nie pamiętam,wysianych z nasion. Każde to inne. Cudaśne. Lubię takie ni to letnie ale również ni jesienne kwiaty, i mam nadzieję, że będą się siały na potęgę. 😉






I to by było na tyle z dzisiejszego spaceru.. Krótko i na temat 😉 więcej zdjęć nie dało się zrobić. Hihu. 
Za to zostawiam fotki tego co ostatnio poczyniłam. 😁 No wiecie co, chyba się zaplątalam. Ostatnio dużo tnę hortensjii bukietowych na bukiety , ale już kuszą na wiankowanie. Tu już kwitną wrzosy.. Zrobi się... A tymczasem ścięte kwiaty hortensjii ogrodowej powędrowały dla towarzystwa wianka wrotyczowego. Tylko doczepiłam, okręciłam niteczką i już inaczej wygląda. Taki wianek wisi na drzwiach wejściowych... Ach te wianki. 




Cóż uwielbiam je wypłatać 😉

To by było na tyle. Dużo słonka życzę i Do usłyszonka na kolejnym spacerku 🙋‍♀️

13 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję Agatko za wspaniały spacer po Twoim pięknym ogrodzie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że spacer się podobał. Dziękuję za odwiedzinki. Do uslyszonka.

      Usuń
  2. Hey, I'm glad you like the blog. Welcome

    OdpowiedzUsuń
  3. Te Twoje kotki to prawdziwe rozrabiaki, właśnie zauważyłam na zdjęciu, że jeden siedzi na drzewie, to Ci dopiero, jak ptaszysko wygląda :) Pięknie wszystko kwitnie, hortensje cudowne i róże w przepięknych barwach. Słoneczniki jak słoneczka rozświetlają błękitne niebo, cudnie tam u Ciebie. Dalie też przeróżne odmiany i dzięki temu spacer u Ciebie jest kolorowy i różnorodny. Cudownie, Agatko, uściski przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Franek to mały diabeł ale jest kochany... Chadza wszędzie za mną, nie odstępuje na krok... Lepszy stróż od psa hihi. I ja się cieszę, że mimo że już wrzesień, odrobina jesienniej i chłodniej też to nadal jest kolorowo i jest na czym oko zawiesić... Jeszcze mam nadzieję pospacerujemy. Pozdrowionka.

      Usuń
  4. Jesienny ogród pięknie u Ciebie wygląda. Podpowiedziałaś mi pomysł na hortensjowe wianki, piękne są. A zabezpieczasz te kule czymś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Baisu. Cieszę się że zajrzałaś do mnie. No widzisz, ale fajnie, uważaj bo wiankowanie jest zaraźliwe 🤭 mocno wciąga... Nie Basiu niczym niee zabezpieczam. W takiej formie u mnie wianki wytrzymują że 3 sezony. I to pod gołym niebem. Ten akurat jest na drzwiach i fajnie się zasusza. Ewentualnie przed świętami Bożego Narodzenia spryskam go jakimś sorejem srebrnym albo złotym, dodam zielonych dodatków i kilka bombek. Będzie w sam raz 😉 podstaw też czasem nie robię... Bo od dawna nie używam kleju, i tego pistoleta. Po prostu korzystam z tego co naturalne 😉😉😉 pozdrawiam.

      Usuń
  5. Jak dużo kwiecia w Twoim ogrodzie. Kolorowo i różnorodnie. Piękne wianki robisz Agatko. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana za odwiedzinki. I Jak zawsze pozostawione piękne słowa. Cieszę się że Ci się podoba. I jak zawsze zapraszam na kolejne spacery. Pozdrowionka.

      Usuń
  6. Zobacz sobie ofertę sklepu ogrodniczego Florexpol. To sklep online z rozbudowaną ofertę i przystępnymi cenami. Myśle, że bedziesz zadowolona z ich usług.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka mamo Zuzi i Zosi..niestety strona przez ciebie polecona nie otwiera się. Szczerzenawetnie znam tej strony a już tyle lat na rynku jest i z reguły to ja polecam naprawdę w 100 procentach sprawdzonych sprzedających, zwłaszcza kwiaty, cebulki, nasiona... To chyba wszystko z mojej strony u serdecznie zapraszam do odwiedzin. Pozdrawiam.

      Usuń