lutego 09, 2022

Nowości ogrodnicze.

 Hejka, dzisiaj o roślinach, które dla odbiorców mogą okazać się totalnie nowością albo i też nie. Czy słyszałaś kiedyś, widziałaś słoneczniki w kolorze fioletu, czerwieni, wanilii???, czy oprócz motyli latających spotkałaś kwiaty o nazwie motylek....a może rumianek zbierałaś na łące w kolorze żółto złotym  a nie pomarańczowym. Co tu jest grane??? A no jest. I sporo się ostatnio dzieje. Agata od lat lubi eksperymentować, to moje drugie hooby... Po co mam kupować rodzynki w sklepie, jak mogę je sobie wyhodować w domu. I włala udało się. Hihi. Eksperyment się powiódł. Dla wielu z Was to nowość, a wielu z Was powie, e ja już to miałam, mam...

Ja tam tylko mówię, że można fajnie się pobawić w ogrodowe nowości. A efekty przyjdą nie tyle co same, bo jak dbasz, tak masz. Siej siej a plony będę niesamowite. I tak jest w życiu... Nie tylko samym ogrodem człowiek przecież żyje... Ale jak wiesz ogród to moja największa pasja. Uwielbiam, kocham moją głębię. I nikt więcej, nie pozwolę sobie na to, że będą mi mówić, że to głupota to, co ja robię. I z tego tytułu mam problemy z kręgosłupem czy też robię sobie problem na stare lata... O tak właśnie. Nieładnie, nieładnie. Tak naprawdę ludzie nie znają twojej historii a najwięcej o Tobie wiedzą. A niech gadają, skoro nie mają swojego życia, niech gadają. Ja NIE wyobrażam sobie bez kwiatów, więc czas na cuśki. Coś co już było i coś co zostało i coś do czego powracam...

Porcelanka

Słonecznik ogórkolistny

Porcelanka świetnie się rozsiewa, nie wymaga jakieś specjalnej ziemi, nawożenia... Jednak jest taka maleńka, a że się rozsiewa to Agata niechcący wiosną ją wyrwała... 

Słonecznik... U mnie niestety stety przerósł moje oczekiwania, urósł nie na metr tylko około 2 metrów... Czyli uwaga. On urośnie na każdej głębie. Więc ostrożnie go sadzić, zwłaszcza z przodu rabaty. 


Rutewka. Piękna bylina. Ozdobna cały rok. Ściąć na wiosnę.. I dać rosnąć. Zwłaszcza na początku rabaty.... 

Słoneczniczek wierzbolistny... NaRazie pierwszy rok. Zobaczymy jak dalej... Bo jak narazie jest ok. 

Słonecznik,ktory również miał urosnąć niższy a tu wysokie jak brzoza

Nagietek

Motylki 

Pory.. Trochę inności w warzywniaku. Lubię kwitnące warzywa. Więc część zostawiam do przyszłego roku żeby zwyczajnie zakwitły. 

dimorofretka.. Chyba że się przejęzyczyłam. 

Facelia, ale inna od pospolitej... 

Z bliska kwitnący por. 



Żeniszek, z nasion. Bardzo urocza roślinka. Polecam. 

Czterolistna koniczynka. Bylina, którą chowa się do domku. Moja rośnie w doniczce. Na zimę zabieram do domku. 



Jednoroczne... Miały być tytonie. A co się wysiało nie wiadomo. Kwitło do samych przymrozków. Wygląda jak mak... 

Nemezje. Kwiaty jednoroczne naszych babć. 

Len

Godencja, czyli letnie azalie jednoroczne 

Kwitnący szczypiorek czosnkowy... 

Nemezje

Len, który rozsiał się na rabatach. 

Słonecznik ozdobny Karłowy Tedy... Silny, mocne, rozgałęzione. W sam raz na bukiet czy do wazonu. Polubiły go ptaszki. Jako ostatniego opędzlowały. 

Kolczurka zabroniona, ekspansywna. Trzeba jej pilnować. Piękne, kwitnące o białych kwiatach, przyciągających owady pnącze. Pilnować, zbierać zanim uschnią owocostany, w których są nasiona. U mnie rok rocznie w jednym miejscu. Rozsiewa się bardzo słabo... Zbieram kilka nasionek. Resztę palę. Kiedyś sprzedawano nasiona dzisiaj sprzedaż jest zakazana. O czym bardzo mało ludzi wie. Jeżeli już jest warto tego pilnować, ładnie i szybko okrywa ściany siatkę. Pięknie wygląda. U mnie jak welon. Co już kiedyś pokazywałam. 

Kokorniak. Piękne jak ślimaki wyglądające kwiaty. Uwagę mą zwróciły liście tego pnącza... Wielkie liście w kształcie serca... Polecam. 

Krzew lespedeza. Szybko rośnie. Liście przypominają akacje. Drobne kwiaty. Urocze kwiatki. Również polecam. Dorosły krzew o przewieszających się gałęziach i kwitnący wygląda na taką zwisającą chmura kwiatów. Doczekamy się tego widoku. 

Moszenki. Z tego co wiem zapomniany krzew. Gdzieś go tam wynalazłam i zaprosiłam do ogrodu. Miododajny. Rośnie wszędzie. Urośnie wszędzie. Ślicznie kwitnie. Już w pierwszym roku. I lubi go mój zajczyk. Do wiosny zostanie krzew ładnie ogolocony, obcięty, przycięty z jakiegoś metra do 10 cm nad ziemią. Hihi. Widocznie słodki krzew. 

Z krzewów polecamy nowość. Różowe owoce borowki amerykańskiej. My mamy standardowe... A tę Macko wypatrzył w szkółce u nas stacjonarnie. Ciekawa nowość. Zwłaszcza smak. Zobacz sama... Tak samo ze świdośliwą. Wieści szybko się roznoszą. Świdośliwą polecam od kilku lat. I polecać będę. Dla tych co lubieją jagody. Jagody dzikie leśne, Jagodę kamczacką, borowke amerykańską. Owoce świdośliwy będę dodatkowym przysmakiem. Niech będą dla Ciebie nie dla szpaków. Hihi

piernikowe drzewo, grujecznik... Wyobrażam już sobie zapach piernika roznoszący się po sadzie. Narazie to drugi jego rok. A już jakby pachniał. Z biegiem lat będzie to zapewnie intensywniejszy zapach. U mnie rośnie, gdzie oczy patrzą na las, tak i grujecznik sprawi że z tarasu rzucę na niego okiem


Ambrowiec. Właśnie dla tego koloru go zapragnęłam mieć. Dostał ziemię przeznaczoną właśnie dla niego. Miejsce, gdzie każdy na niego spoglądnie... Ach te liście. Ta kora bez liści...niech rośnie... Dodam że również przysmak zajączka. Opędzlował mi wszystkie gałązki u dołu. Zajczyk go ze tak powiem formuje na przyszłość. Bo to będzie potężne drzewko a i racja szybko rośnie... 



To by było na dzisiaj tyle moi drodzy. Polecam z ogromnym serduchem. Szukacie, wyszukujcie, porównujcie, przymierzajcie do swoich ogródków. U mnie te nowości miały się już dawno dawno skończyć. Ale cóż na te chorobę jest tylko jedne lekarstwo. Kolejne roślinki, hihi. A gdzie upchne to już moja i mojego męża będzie zasługa. Tak, wiesz o co chodzi. Udanego polowania.

I mam nadzieję że coś Cię zainteresowało. Mam nadzieję że choć odrobinę coś podpowiedziałam. Fajnie by było jakbyś podzieliła, podzielił się swoją opinią na ten temat, bo może już posiadasz takie cuśki w swoim ogrodzie. Będzie mi miło. 

Zdrówka i do kolejnego napisania. 

11 komentarzy:

  1. Piękne masz roślinki i sporo ich w Twoim ogrodzie. Wiele ich rosło, bądź rośnie u nas. Zrezygnowałam ze słoneczników, bo rosły do nieba, a miały być niskie. Niewiele już wysiewam jednorocznych kwiatów, bo nie podołam z pracą. Mamy też borówkę o różowych owocach. Smak ciekawy. Dostałam też świdośliwę, miało być drzewko, a zaczyna wędrować po ogrodzie. Jagody kamczackie podjadły pędraki i już nie ma. Zamierzamy w tym roku wysadzić jeszcze raz, bo jest bardzo wartościowym krzewem i owoce są bardzo wcześnie. Zaintrygowała mnie Moszenka. Muszę się rozejrzeć. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie kochana. Działaj... Zdziwisz się moszenką kiedy przekwitnie... Ubaw będzie. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Cudowne motylki i nemezja, kocham jak kwitną, dawno ich nie siałam, więc muszę to naprawić. Także godecja chwali się pięknymi kwiatami. A w ogóle dużo nowości u Ciebie. Gadającymi bym się nie przejmowała, nie dogodzisz wszystkim a ja zawsze mówię: załóż czyjeś buty, przejdź przez czyjeś życie, a dopiero potem komentuj". Tak że spoko, niech gadają :) Całuski...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana za te piękne słowa. Cieszę się na Twoje urodzinki. Kochana siej siej... Godencje uwielbiam, to pierwsze moje od lat jednoroczne, uwielbiam je i zawsze pytają co to za piękny krzew hihi. A ja tylko mowie ze to azalie hihi. Buźka.

      Usuń
  3. Eh, wymiękam, nie sieję, nie sprzątam, jakaś taka zimowa jestem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze troszkę i niech tylko zakwitną narcyze, tulipany, trawa zrobi się zielona... Ach... Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  4. Ależ one są śliczne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Słonecznik wieszbolistny wygląda na prawdę ciekawie :D Muszę go mojej mamie polecić. Na pewno bd pasować do nowo projektowanego ogródka :D

    Zapraszam również do mnie.
    Blog
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heejka. Witaj i proszę rozgość się... Miło mi... Polecam słonecznik... Mój narazie młody ale właśnie kilka dni temu zauważyłam że wypuścił aż 4 odnóżki... Więc będzie w tym roku imponujący... Polecam naprawdę. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Nie mogłem uwierzyć, że kiedykolwiek połączę się z moim byłym kochankiem, byłem tak przerażony, stojąc samotnie bez ciała, które mogłoby stać przy mnie i być ze mną, ale miałem takie szczęście, że pewnego dnia spotkałem tego czarodzieja potężnego doktora Ediomo, po tym, jak powiedziałam mu o mojej sytuacji, zrobił wszystko, co możliwe, aby mój chłopak wrócił do mnie, właściwie po tym, jak zrobił magię, mój były chłopak wrócił do mnie mniej niż 48 godzin, mój były chłopak wrócił błagając mnie, że nigdy nie będzie zostaw mnie ponownie, 3 miesiące później zaręczyliśmy się i pobraliśmy, jeśli ty też masz taką samą sytuację. Jest bardzo potężny w swoich sprawach;
    * kocham magię
    * jeśli chcesz odzyskać swojego ex
    * Zatrzymaj rozwód
    *przełam obsesje
    * leczy udary i wszelkie choroby
    * zaklęcie ochronne
    *niepłodność i problemy z ciążą
    Skontaktuj się z dr Ediomo na jego e-mail: drediomo77@gmail.com
    bardzo dziękuję za przyniesienie mojego byłego kochanka z powrotem do mnie jego e-mail: drediomo77@gmail.com lub zadzwoń/whatsapp: +2349132180420
    +2348155926512

    OdpowiedzUsuń