niedziela, 17 kwietnia 2016

Zapiekanka i wieści z parapetu :-)

Witajcie. Dziś niedziela niestety deszczowa, już od wczoraj u nas pada i pada. Ale cóż deszcz jest potrzebny. Prace w ogrodzie trzeba było zaprzestać na jakiś czas, mam nadzieję że nie na długo. A niedziela jeżeli już w domu to wcale nie tak nudno :-)
Chcę się z wami podzielić przepisem na zapiekanke teściowej :-) trochę jest pracy a jak będziecie ją częściej robić to się domyślicie czemu akurat teściowej :-)

Składniki na ciasto
1 śmietana, 1szkl.majonezu,wymieszać, dodać dwa jajka, wymieszać i dodać trochę mąki, potem łyżeczkę sody rozpuszczona w łyżeczce octu, wymieszać i dodać mąki, razem potrzeba szklanka mąki. Ciasto ma być jak na naleśniki.


Pozostałe składniki pokrojone w plasterki





Blaszka jest w wymiarach plus,minus 35na 30
Zaczynamy od wysmarowania blaszki olejem i kolejno wykładamy składniki. 
Najpierw wykładamy ziemniaczki, solimy
Pamiętajcie aby zawsze posolić pyrki. 
Na Tak wyłożone pyrki lejemy ciasto. 




Dalej znowu wykładamy pyrki, solimy, wykładamy pokrojone piersi kurczaka marchewkę i cebulkę, wylewamy ciasto. 



I znowu dalej wykładamy ziemniaczki, solimy, teraz dałam odwrotnie, najpierw cebulkę, potem mięsko i marchewkę i na to reszta ciasta. Wzruszyć widelcem w kilku miejscach żeby ciasto weszło w zakamarki. Na koniec przełożyłam małymi kawałeczkimi ziemniaczkow, zasmarowalam ciastem i posypałam pieprzem. Piekę około godziny, jako że każdy piekarnik jest inny, a ja już mam starte cyfry na piekarniku swoją zapiekane pieke w temp. takiej jak pieczemy biszkopta. 



Zapiekanka się piecze to pokaże Wam co słychać na parapetach :-) 

Surfinie

Papryczki

Pomidorki


Rudbekia

I niżej mała zagadka dla Was, co wychowywałam? 

To narazie tyle wieści z parapetu. 
Oby tak dalej:-) 

Zapiekanka już gotowa, życzę Smacznego :-) 




Pokrojona na kawały, podana z barszczem. Od czasu do czasu taki obiad możemy zaserwowac :-) Czemu by nie? Prawda. Pychotka.



To by było na tyle, zmykam na popołudniowa kawkę i kawałek chalwowca, no może dwa :-) 



Ooo wychodzi słońce, idziemy na spacer. 
Miłej niedzieli :-)